جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
امام حسن عسکری

حوزه/ حجت الاسلام حقیقت گفت: ۵۱ رکعت نماز گذاردن در هر شب و روز (۱۷ رکعت نماز واجب و۳۴ رکعت نافله)، زیارت اربعین، انگشتر در دست راست کردن، بر خاک سجده نمودن و بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم» پنج ویژگی شیعه از زبان امام حسن عسکری(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام سید عباس حقیقت، کارشناس مذهبی شامگاه پنجشنبه در مراسم شام شهادت امام حسن عسکری(ع) در شهر دیر، اظهار داشت: امام عسکری(ع) حلقه اتصال سایر ائمه با امام زمان(عج) است.

وی افزود: دشمن آگاه تر از شیعه، همواره دنبال حذف سیاسی اهلبیت علیهم السلام و سپس حذف فیزیکی آنها بوده است.

حجت الاسلام حقیقت با اشاره به خفقان حاکم بر دوران امام عسکری(ع)، یادآور شد: هر کدام از ائمه با توجه به شرایط و زمان خویش برای شیعه شاگرد تربیت می کردند.

وی تاکید کرد: برای پیش بردن اسلام راهی جز حکومت داری و امر ولایت نیست و در زمان امام عسکری(ع) به‌ دلیل خفقان حاکم و فراهم نبودن شرایط، امام با تعیین نواب شرایط را برای پذیرش دوران غیبت امام زمان(عج) فراهم کردند.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: دشمن خیال کرد شیعه بعد از امام عسکری(ع) تمام شده اما امام با بیان حدیثی ویژگی‌های شیعه را بیان کرد که ۵۱ رکعت نماز گذاردن در هر شب و روز (۱۷ رکعت نماز واجب و۳۴ رکعت نافله)، زیارت اربعین، انگشتر در دست راست کردن، بر خاک سجده نمودن و بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم» پنج ویژگی شیعیان است.

وی گفت: اگر شیعیان منسجم باشند جلوی هر دشمنی از آمریکا تا اسرائیل می توانند بایستند.

حجت الاسلام حقیقت با اشاره به بعد اجتماعی زندگی امام عسکری (ع) و دستگیری ایشان از نیازمندان، خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس، سعی کنید از دانش آموزان بی بضاعت دست گیری کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha