جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
نهم ربیع الاول

حوزه/ رجا واثق به آن است که شیعیان، ضمن بزرگداشت این روز عظیم و با برکت و سرور آفرین، با بصیرت دینی منبعث از فرهنگ غنی اسلام ناب از هرگونه اعمال وحدت شکن که مرضی حضرات معصومین (علیهم السلام) نخواهد بود، اجتناب نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن یادداشت حضرت آیت اللّه نوری همدانی به مناسبت نهم ربیع الاول به این شرح است:

نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و روز تجدید عهد و میثاق با آخرین ذخیره الهی است.

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ عَلَی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی ‌الْقَاسِمِ المصطفی مُحَمَّد وَ عَلَی أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فِی الأرَضینَ.

«اللّهُمَّ إنّا نَرغَبُ إلَیکَ فی دَولَةٍ کَریمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الإِسلامَ وأهلَهُ وتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وأهلَهُ»

نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و روز تجدید عهد و میثاق با آخرین ذخیره الهی است. عاشقان و منتظران حضرتش در هرکجای عالم در این روز بصورت ویژه توجه خاص به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)می‌نمایند، چرا که نهم ربیع الاول در امتداد غدیر است. در این روز همه اقشار مردم با امام زمانِ خود، تجدید عهد کرده و بر مفاد عهد و میثاق خود ثابت قدم بوده و به بازخوانی حقوق و تعهداتی که نسبت به آن امام همام برعهده دارند، می‌بپردازند.

«اَللّـهُمَّ اِنّی اُجَدِّدُ لَهُ فی صَبیحَةِ یَوْمی هذا وَ ما عِشْتُ مِنْ اَیّامی عَهْداً وَ عَقْداوَ بَیْعَةً لَهُ فی عُنُقی ، لا اَحُولُ عَنْها وَلا اَزُولُ اَبَدا ...»

نهم ربیع الاول، سالروز ولایت و سرآغاز بیعت با حجت خدا بر روی زمین، حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

این روز مبارک، مصادف است با آغاز امامت خورشید درخشان جهان بشریّت و مروارید فروزان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، احیاگر معالم دین و نابود کننده ظلم و ستم و شوکت تجاوزکاران و برقرار کننده حکومت عدل در سرتاسر جهان و بزرگ منادی توحید و عدالت و وارث راستین پیـامبر اعـظم (صلی الله علیه و آله) و ائمـه معصـومین (علیهم السلام) حضرت حجت بن الحسن العسکری، مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

این روز الهی را که تضمین کننده عدالت، صلح، آزادی و مساوات بر روی کره خاکی است، به همه مسلمانان جهان به ویژه محبان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) تبریک و تهنیت عرض کرده و امیدواریم که به زودی زیر سایه عنایت ویژه ولایت و امامت، همه بلاد اسلامی از زیر یوغ ظلم و جور شیاطین بزرگ به ویژه شروران کودک کش صهیونیستی وهابی رهایی یابند ان شاء الله.

قال علی علیه السلام: «... انْتَظِرُوا الفَرَجَ وَلا تَیْأَسُوا مِنْ رَوحِ اللهِ، فَإِنَّ أَحَبَّ الأعْمَالِ إِلی اللهِ (عزَّ وجلَّ) انْتِظَارُ الفَرَجِ مَادَامَ عَلَیْهِ العَبْدُ المؤمِنُ، وَالمُنتَظِرُ لأمرِنَا کَالْمُتَشَحِّطِ بِدَمِهِ فِی سَبِیلِ اللهِ».

توجه به نهم ربیع الاول، آغاز امامت حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، بهانه ایست برای تجدید عهد با حضرت و تبیین تکالیف در زمانه غیبت و تجهیز خود و اقدام در یاری ولی حی منتظر.

رجا واثق به آن است که شیعیان، ضمن بزرگداشت این روز عظیم و با برکت و سرور آفرین، با بصیرت دینی منبعث از فرهنگ غنی اسلام ناب از هرگونه اعمال وحدت شکن که مرضی حضرات معصومین (علیهم السلام) نخواهد بود، اجتناب نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha