جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
کد خبر: 1182775
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
کتاب شمیم گل نرگس

حوزه/ آقای عباس رحیمی خوب فهمیده اند که آب را باید از سرچشمه گرفت. رفته اند سراغ سرچشمه و ۳۱۳ ظرف آب زلال از سرچشمه چیده اند کنار هم. ظرفهای مسی آب را خنک نگاه می دارد نه؟! حالا ۳۱۳ تا ظرف خنک با آبی که به جان مخاطب می نشیند در این کتاب منتظر شماست.

خبرگزاری حوزه | آدم وقتی بخواهد آب را جای خیلی خوبی بخورد، باید برود سرچشمه. تابحال آب چشمه خورده اید؟!

میان صدای غل غل آب، نسیمی که از روی قطره های آب رد می شود و به صورت آدم می خورد، خنکایی دارد که انگار هیچ کجا نیست.

تازه آب را اگر میان دستهایتان بگیرید می فهمید چقدر خنک وتر و تازه است. خیلی توفیر دارد با آب معدنی و آب توی یخچال و آبسردکن های اداری.

«شمیم گل نرگس» یکی از همین سرچشمه هاست. خنک و ترو تازه با نسیمی که موقع خواندنش از سر و روی فکرتان عبور می کند وجا باز می کند برای نفستان.

آقای عباس رحیمی خوب فهمیده اند که آب را باید از سرچشمه گرفت. رفته اند سراغ سرچشمه و ۳۱۳ ظرف آب زلال از سرچشمه چیده اند کنار هم. ظرفهای مسی آب را خنک نگاه می دارد نه؟! حالا ۳۱۳ تا ظرف خنک با آبی که به جان مخاطب می نشیند در این کتاب منتظر شماست.

می دانم که یک دفعه سرکشیدن این معارف ممکن نیست. پس سراغی از انتشارات جمال بگیرید و برای روزهایی که عطش روزهای غیبت لبهایتان را می خشکاند، آب بردارید. آبی زلال و خنک که هیچوقت گرم نمی شود و از دهن نمی افتد.

آقای رحیمی البته تعبیر زیبای دیگری هم دارند در کتابشان. ۱۸ آینه برای ما آورده اند. در هر آینه انعکاسی از سیمای امام زمان(عج) و ویژگی های ایشان، قیام ویارانشان را در کلام اهل بیت می بینیم. در واقع کتاب ۱۸ بخش متفاوت داردکه رسالت هر بخش اینست مطالب مفیدی را در اختیار خواننده بگذارد و آینه را طوری مقابل او بنشاندکه انگار به وجود مبارک امام می نگرد.

شاید هم در هر بخش، یک ظرف آب بزرگ مسی هست که وقتی انگشتتان را به بدنه لیوانش می سایید خنک می شود، اگر از آبش بخورید خنک می شوید. اگر ظرف را بردارید و همه معارفش را در قلبتان حفظ کنید، خنکایش دیگر ماندگار می شود.

خلاصه که هر طور که با کتاب همراه شوید، برای شما چیزی به ارمغان می آورد. پس از پیش گفتار کتاب، آیاتی از قرآن مجید آورده شده که به وجود مبارک امام زمان و امر ولایت اشاره دارند. سپس آینه اول پیش روی ماست. آینه ای که در آن موضوع امام شناسی منعکس می شود. اینکه چرا انسان باید امامش را بشناسد؟! زندگی با امام و بی او چطور است؟! سراغ آینه دوم که می رویم مزه همه شیرینی های نیمه شعبان زیر زبانمان می آید.

حرف از ولادت امام است و معرفی هایی که امام عسگری(ع) داشته اند تا آنها که پس از ایشان به راهنما نیاز دارند، بدانند که بی یاور رها نشده اند. و همین طور آینه ها یکی پس از دیگری به کمک ما می آیند تا جهان ذهنی کاملی را برایمان بسازند.

جهانی که در آن نشانه های ظهور، فلسفه غیبت، سختی های عصر غیبت و ...به خوبی ساخته و پرداخته شده. تمام احادیث اهل بیت به رنگ قرمز برای ما مشخص شده و تمام کتاب ما جرعه نوش کلام معصومین بزرگوار هستیم. جلد کتاب گل نرگس بزرگی دارد که انگاری تمام عطرش را پیش کش ما کرده تا با کتاب همراه شویم و جرعه جرعه آب را از سرچشمه بنوشیم و سیراب شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha