شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
نجفی

حوزه / یک بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: بهترین مثال و الگو برای سینمای دینی فیلم «محمد رسول الله» ساخته مصطفی عقاد است. این فیلم هنوز هم اگر پخش شود مردم با عشق و علاقه ان را تماشا می کنند چون هر انچه در ان وجود دارد عشق و علاقه است.

قربان نجفی، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه سینما ایران به سمت فیلمسارسی متمایل شده است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب، راه برای فیلمارسی بسته شد و فیلم‌هایی که در آن به ارزش‌های انسانی و دینی توجه شده بود جان گرفت. در ادامه راه سینمای اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین گونه‌های سینما رشد پیدا کرد به‌نحوی که فیلم‌های بسیار خوبی در این رابطه تولید شدند، اما شرایط در ادامه مسیر جدیدی پیدا کرد آنهم رواج فیلم‌هایی که تنها گیشه را مدنظر قرار می دادند. برای همین بار دیگر شاهد رشد فیلمفارسی در سینمای ایران هستیم.

وی افزود: سینما به عقیده من زمانی خواهد توانست به نقطه خوبی برسد که در آن نیازهای مردم مشاهده شود البته این سخن به معنای این نیست که ما سینمای کمدی را کنار بگذاریم اما فیلم طنز تعریف خود را دارد. ما آثار بسیار خوب طنز در سینما داریم که هنوز هم دیدن آن خالی از لطف نیست اما اینکه بخواهیم به بهانه خنداندن هر حرفی را در سینما بزنیم به نظرم اتفاق خوبی نیست. نکته دیگر اینکه در سینما باید تمام ژانرها موقیعیت برای دیده شدن داشته باشند.

بازیگر سریال «ستایش» ادامه داد: برای رسیدن به سینمای با کیفیت باید مسئولان از تولیداتی که دغدغه فرهنگی دارند حنمایت به عمل آورند زیرا اگر بخواهیم آثار دغدغمند را به حال خود راها کنیم در چرخه اکرانی که تنها در آن فیلم های کمدی دیده می‌شوند نابود خواهند شد. حمایتی که از آن سخن می‌گویم هم در تولید باید مورد نظر باشد هم اینکه در بحث اکران باید شاهد حمایت‌های لازم باشیم به ویژه مراکز دولتی که سینما در اختیار دارند می‌تواند حامی فیلم‌های ارزشی باشند.

وی درباره سینمای دینی، انقلابی هم چنین توضیح داد: یکی از آسیب‌هایی که سینما بابت آن متضرر شده است به خاطر برخی از مرزبندیها بود چونکه فیلم‌های دینی یا انقلابی می‌توانند در تمامی ژانرهای سینمایی نمود داشته باشند چون اگر بخواهیم آنها را به ژانر محدود کنیم در حقیقت آنها را به حاشیه رانده‌ایم. نکته دیگر اینکه آسیب جدید فیلم‌های که در آنها موضوعات دینی مورد نظر است بحث سفارش‌سازی است که باید از آن پرهیز جدی شود چون آفتی برای این شکل سینما محسوب می‌شود.

بازیگر سریال «مستوران» تاکید کرد: درباره سینمای دینی ذکر نکته‌ای را ضروری می‌دانم آنهم اینکه ما سینماگران متعهد و دینمدارخوبی داریم که قادرند بانی اتفاقات خوبی در سینمای کشورمان باشند اگر این سینماگران شرایط برایشان فراهم باشند کارهای با کیفیتی روی پرده خواهد رفت برای همین اگر در پی رشد این شکل از سینما هستند باید سینماگران علاقمند به این حوزه را حمایت کنیم.

نجفی در پایان گفت: بهترین مثال و الگو برای سینمای دینی فیلم «محمد رسول الله» ساخته مصطفی عقاد است. این فیلم هنوز هم اگر پخش شود مردم با عشق و علاقه آن را تماشا می‌کنند چون هر آنچه در آن وجود دارد عشق و علاقه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha