شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: حوزه علمیه برادران یک حوزه بیش از هزار ساله است که تربیت مراجع و علما را بر عهده دارد اما در طول تاریخ چیزی با عنوان حوزه علمیه خواهران نداشتیم اما حوزه علمیه خواهران محصول انقلاب اسلامی ایران است، در یک نمونه سیاست کلی و هدف خود خواهان ایجاد مرجعیت در مسائل مربوط به بانوان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم افتخاری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال جدید که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به ارائه گزارشی از حوزه علمیه فارس اظهار کرد: استان فارس ۳۲ مدرسه علمیه خواهران در سه مقطع دارد.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه تعداد دانش آموختگان در طی این سوال ها ۴ هزار و ۲۵ نفر در همین استان بوده است، اضافه کرد: طلاب جاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول تحصیل هستند که این آمار غیر از ورودی امسال است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس از قبولی 700 نفر در آزمون ورودی حوزه علمیه خبر داد و عنوان کرد: در مقطع سطح سه 145 ثبت نامی داشتیم که 77 نفر قبول شده اند و در سطح دو 841 ثبت نامی داشته ایم که 630 نفر پذیرفته شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری خاطرنشان کرد: مدارس علمیه خواهران طی سال های گذشته تعطیلی نداشته و کلاس ها مانند روال گذشته برگزار می شده است.

وی گفت: حوزه علمیه برادران یک حوزه بیش از هزار ساله است که تربیت مراجع و علما را بر عهده دارد اما در طول تاریخ چیزی با عنوان حوزه علمیه خواهران نداشتیم اما حوزه علمیه خواهران محصول انقلاب اسلامی ایران است، در یک نمونه سیاست کلی و هدف خود خواهان ایجاد مرجعیت در مسائل مربوط به بانوان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha