یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
آغاز سال تحصیلی

حوزه/ جلالی گفت: در شروع سال تحصیلی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص و برای آن برنامه‌ریزی کنید تا با نظم و جدیت بتوانید به آنها جامه عمل بپوشانید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم جلالی مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) اراک در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند، هر کس یک قسمت از باب علم دین را بیاموزد تا باطلی را به حق برگرداند که این عمل او مانند عبادت ۴۰ سال است.

وی با توصیه به مطالعه کتاب راه رسم طلبگی تألیف حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری، هویت طلبگی را به دو قسم هویت فردی و هویت صنفی تقسیم و ابراز کرد: طلبه موفق باید به هر دو قسم اهمیت دهد و در خصوص هویت فردی به خودسازی پردازد و همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند، تا از خودتان شروع نکنید و خود را تهذیب نکنید نمی‌توانید دیگران را تهذیب کنید.

جلالی با اشاره به هویت صنفی، تأکید کرد: باید استعداد و ظرفیت‌های موجود را شناخت و متناسب با آن در زمینه تبلیغ و تحصیل در اجتماع فعالیت کرد.

وی ادامه داد: این دو امر مهم فراهم نخواند شد مگر اینکه طبق فرمایش امام صادق(ع)، بصیرت و معرفت داشته باشید.

وی اظهار کرد: در شروع سال تحصیلی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص و برای آن برنامه‌ریزی کنید تا با نظم و جدیت بتوانید به آنها جامه عمل بپوشانید.

مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) اراک، خاطرنشان کرد: امروز چشم امید رهبری به شماست، پس با یاری خدای متعال و با بصیرت و نظم و جدیت مایه افتخار کشور اسلامی باشید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha