یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
نماینده ولی فقیه در سیستان و بولچستان

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران ما زمینه‌های رشد مباحث دینی در کشور را به صورت فراوان داریم از جمله مساجد، حوزه های علمیه، تبلیغات دینی و.. که در حال انجام است و شکرگذار خدا هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در دیدار امیران و معاونین جماعت تبلیغ استان ضمن تبریک هفته وحدت عنوان کرد: جای خوشبختی است که در میان جماعت‌های تبلیغی کشورها، جماعت تبلیغ کشور ما امتیاز اول را کسب می‌کند و این جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه زاهدان افزود: این خوشبختی از چند جهت است ابتدا اینکه مجموعه شما توفیق پیدا کرده تا در تبلیغ دین یک تلاش ممتاز داشته باشد و خوشبختی دیگر بلند کردن نام جمهوری اسلامی ایران آن هم در تبلیغ دین است و وظیفه داریم قدردان تلاش‌های شما باشیم و شما هم باید شکرگزار خداوند باشید که توفیق پیدا کردید عمر خود را در این مسیر صرف کنید.

حجت الاسلام والمسلمین محامی بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی ایران ما زمینه‌های رشد مباحث دینی در کشور را به صورت فراوان داریم از جمله مساجد، حوزه های علمیه، تبلیغات دینی و.. که در حال انجام است و شکرگذار خدا هستیم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: البته ما به عنوان یک مسلمان نمی‌توانیم خود را کنار بکشیم و نسبت به موضوعات مختلف بی تفاوت باشیم و خود این مسئله از محورهای مهم دینی و مسئولیت آحاد جامعه اسلامی و مورد اتفاق است.

وی به بیان دو مصداق پرداخت و اظهار داشت: نکته اول وحدت جامعه اسلامی است و کسی نمی‌تواند در این جهت اختلاف نظر داشته و تفرقه، دعوا و درگیری را به نفع جامعه اسلامی بداند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: خداوند متعال امت اسلامی را امت واحده خوانده و برای تحقق این امت واحده پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) تلاش‌های بسیاری داشته‌اند و قرآن کریم نیز در این جهت دستورات مختلفی ارائه نموده تا مانع از ایجاد درگیری و اختلاف در جامعه اسلامی باشد.

وی اضافه کرد: اگر به سوره حجرات مراجعه کنیم از سوء ظن، تجسس و غیبت نهی می‌کند برای اینکه هر کدام از این ها عامل ایجاد دعوا و درگیری خواهد بود.

امام جمعه زاهدان اذعان داشت: در روایات شریفه آمده است "کَذِّبْ سَمعَکَ و بَصَرَکَ عن أخیکَ" اگر دیدی فردی کار خلافی کرده و یا اگر شنیدی فردی حرف خلافی زده، گوش و چشم خود را تکذیب و برادر خود را تصدیق کن و در آیه قرآن امر می‌کند: "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا" و از تفرقه و درگیری نهی می‌کند و در ادامه استدلال دارد که:"وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ریحُکُم" اختلاف و درگیری قدرت و شوکت شما را از بین می‌برد و جامعه‌ای می‌تواند رشد کند که مقتدر باشد و جامعه‌ای مقتدر می‌ماند که مقتدر باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: پیامبراکرم(ص) زندگی خود را در همین جهت گذاشت و در جامعه مدنی گروه‌های مختلف از جمله مهاجر، انصار اُوس‌ْ وَ خَزْرَج‌ و گروه‌هایی که سابقه درگیری و اختلاف داشتند حاضر بودند و پیامبر توانست هر کدام از این‌ها را متحد و منسجم کرده و هسته اولیه جامعه اسلامی را تشکیل داد و بعد تعبیر می‌کند: "وَالمُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِیاءُ بَعضٍ" مومنان با هم دوست هستند، سپس عنوان می‌کند :" رُحَماءُ بَینَهُم" با یکدیگر با رحمت و محبت برخورد می‌کنند و در نهایت مطرح می‌کند: "إِنَّمَا ٱلمُؤمِنُونَ إِخوَةࣱ" برادری باید فضای حاکم بر جامعه باشد و خداوند متعال به این نکته تاکید دارد از این جهت که در پیشرفت جامعه اسلامی تاثیر بسیار دارد و دشمنان نیز برای اینکه بتوانند به جامعه اسلامی ضربه وارد کنند روی همین موضوع تمرکز می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: این نکته مهم باید همواره مورد توجه اعضای جماعت تبلیغ قرار داشته باشد و به گونه‌ای عمل کنند که شائبه تفرقه افکنی ایجاد نشود و بالاتر از آن به گونه‌ای عمل کنند که منجر به تحکیم وحدت و انسجام جامعه اسلامی باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مصداق دوم احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت جامعه اسلامی است که این مسئله هم مورد اتفاق مسلمانان است چرا که غیرت اسلامی و دینی مسلمانان اقتضا می کند تا نسبت به سرنوشت جامعه اسلامی احساس مسئولیت کند و یک مبنای جماعت تبلیغ همین نکته است و اگر این غیرت دینی و احساس مسئولیت نسبت به دیگران و جامعه اسلامی وجود نداشت دیگر به دنبال تبلیغ نمی‌رفتید.

وی گفت: روایت داریم:"مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ" کسی که به سرنوشت جامعه اسلامی و مسلمانان اهتمام نداشته باشد مسلمان نیست و این غیرت دینی و اسلامی منشا بسیاری از امورات است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی بیان داشت: بر همین اساس در حال حاضر فلسطین مهمترین مسئله جهان اسلام است و هر انسان آزاده‌ای می‌تواند حق را از باطل تشخیص دهد و مشاهده می‌کنیم که نه تنها جامعه اسلامی بلکه جوامع غیر اسلامی نیز برای مظلومیت مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند و از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند و انسان نمی‌تواند نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد و باید دقت داشت که حمایت از مردم فلسطین یک موضوع اختلافی نیست.

وی ادامه داد: باید مشخص کنیم که نهضت حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دغدغه کشته شدن مسلمانان در این کشور چه مقدار در جامعه اسلامی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی اظهار داشت: متاسفانه فضا این گونه نیست و برخی کشورهای به ظاهر اسلامی همچنان ارتباط خود را با رژیم غاصب حفظ کرده و برخی خدمات هم از طریق همین کشورها به اسرائیل منتقل می شود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس سیاست‌های مقام معظم رهبری و بر اساس سیاست‌هایی تعیین شده برای جماعت تبلیغ باید به نکاتی همچون تحکیم وحدت جامعه اسلامی، پرهیز از اختلاف و درگیری به هر بهانه‌ای و نیز حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha