جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ |۳۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 4, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان‌ها گفت: بخشی از بهترین جوان‌ها امسال جذب حوزه علمیه شدند و باید همه کوشش خود را در حفظ این جوان‌ها، انگیزه سازی، هدف سازی صحیح و هدف‌گذاری تحصیلی داشته باشیم. این‌ جوانان امانت‌های امام زمان (عج) در دست ما هستند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: سال تحصیلی ۱۴۰۴ـ۱۴۰۳ با سخنرانی آیت الله العظمی سبحانی و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد. ما نیز به عنوان یک سرباز در حوزه علمیه این بیانات را دریافت کردیم.

بیشتر بخوانید:

توصیه‌های آیت الله العظمی سبحانی درافتتاحیه سال تحصیلی حوزه

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان‌ها تأکید کرد: به همه‌ کارگزاران حوزه علمیه به ویژه مدیران استانی حوزه‌های علمیه و مدیران مدارس توصیه می‌کنم که به بیانات مدیر حوزه‌های علمیه در جلسه‌ افتتاحیه‌ مشهد و افتتاحیه سال تحصیلی حوزه‌های علمیه به دقت کنند. این بیانات بسیار کارآمد است و نقش راهبردی کلان برای رشد و ارتقای حوزه‌های علمیه دارد.

بیشتر بخوانید:

توصیه های آیت الله اعرافی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه

وی در توصیه ای به مدیران مدارس علمیه‌ کشور و مدیران استانی گفت: بخشی از بهترین جوان‌ها امسال جذب حوزه علمیه شدند همه کوشش خود را در حفظ این جوان‌ها، انگیزه سازی، هدف سازی صحیح و هدف‌گذاری تحصیلی داشته باشیم. این‌ جوانان امانت‌های امام زمان (عج) در دست ما هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال ادامه داد: ذره‌ای غفلت از وضع آموزشی و تربیتی طلاب که از بهترین جوان‌های کشور هستند در حوزه علمیه آسیب ایجاد می‌کند. ما در پیشگاه امام زمان (عج) مسئولیت داریم.

وی خطاب به طلاب جوان گفت: بسیاری از جوان‌ها علاقه‌مند بودند که وارد حوزه علمیه شوند اما توفیق پیدا نکردند.‌ به جوانان علاقه‌مندی که این توفیق را به دست آوردند توصیه میکنم که بدانند به کجا آمدند. طلاب بدانند به خانه‌های امام‌زمان (عج) و وادی های امن از نظر معرفت وارد شده اند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان اضافه کرد: قدر خودتان را بدانید و لحظه‌ای را هدر ندهید و در مباحث تهذیب نفس و تحصیل به ویژه علوم پایه ذره‌ای درنگ نکنید. این گونه نیست که طلبه‌ای بگوید این ماه در درس کاستی داشتم و ماه دیگر جبران می‌کنم. نباید فرصت‌ها را از دست بدهید و فرصت طلایی که در اختیار دارید را غنیمت بدانید.

استاد حوزه با بیان خاطره‌ای اظهار کرد: اکنون که سال‌ها گذشته است قدر حجره های طلبگی را می‌دانیم که نعمت بزرگی بوده است. طلبه‌های جوان قدر این حجره‌ها و مدارس را بدانند و بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند و به عنوان سرباز نظام، انقلاب و رهبری آماده‌ی خدمت به مردم عزیز باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha