شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
دولت آباد

حوزه/ حجت الاسلام روح الله صادقی، در جلسه اخلاقی مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) دولت آباد، طلبه شدن را واجب کفایی خواند و با اشاره به چالش‌های پیش روی طلاب، راهکارهایی برای موفقیت در این مسیر ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام روح‌الله صادقی، استاد و مشاور حوزه علمیه اصفهان، در جلسه اخلاقی مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) دولت‌آباد، با تأکید بر اهمیت فراگیری علوم دینی و حوزوی، طلبه شدن را واجب کفایی خواند.

وی این سخن را در پاسخ به منتقدان تهاجم فرهنگی بیان کرد و افزود: حتی هدایت یک نفر نیز با ارزش است و گاهی یک حرف می‌تواند یک آیت‌الله را تربیت کند.

حجت الاسلام صادقی در این جلسه به تشریح چالش‌های پیش روی طلاب پرداخت و دلایل ترک تحصیل برخی از آن‌ها را سخت‌گیری‌های حوزوی و تغییر جو جامعه دانست.

وی برای موفقیت در مسیر طلبگی، چهار سرمایه شناختی شامل علم و آگاهی، تاب‌آوری، امید به توانمندی شخصی و نشاط و شادابی را ضروری دانست.

این استاد حوزه همچنین به وضعیت روحی انسان اشاره کرد و گفت: انسان‌ها همواره بین دو موقعیت رنج و ملال قرار دارند و تنها با توجه به عاقبت کار است که می‌توان به آرامش رسید.

وی گفت: لازم به ذکر است که آیت‌الله مکارم شیرازی نیز پیش از این طلبه شدن را واجب کفایی اعلام کرده بودند که این مسئله نشانگر اهمیت تبلیغ و طلبگی در نگاه مراجع تقلید است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha