چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
اردوی علمی فرهنگی

حوزه/ مدیر اخلاق و فرهنگ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، از برگزاری اردوی علمی فرهنگی «میثاق طلبگی» ویژه طلاب خواهر و برادر در اردوگاه جوادالائمه علیه‌السلام گلبهار خبر داد.

حجت‌الاسلام اسدالله علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد گفت: اردوی علمی فرهنگی«میثاق طلبگی» که به‌همت معاونت فرهنگی تبلیغی این حوزه(مدیریت اخلاق و فرهنگ) برنامه‌ریزی شده، از سوم مهرماه آغاز و تا بیست و سوم مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: این اردو در نُه دوره ۲ روزه در اردوگاه فرهنگی جوادالائمه(ع) گلبهار در حال برگزاری است، که شش دوره ویژه برادران و سه دوره برای خواهران در نظر گرفته شده است.

مدیر اخلاق و فرهنگ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه تصریح کرد: ورود به حوزه علمیه، آغاز انتخابی بزرگ و پر از فرصت است، طلاب جدیدالورود با شور و اشتیاق وارد این مسیر می‌شوند، اما عدم آشنایی با فضای حوزه و همچنین نداشتن شناخت دقیق از رسالت و وظایف یک طلبه، موجب سردرگمی و حتی دلسردی افراد می‌شود، لذا طلاب جدیدالورود از ابتدای وارد شدن به حوزه باید با فضای طلبگی و این انتخاب بزرگ خود آشنا شوند.

حجت‌الاسلام علیزاده به اهمیت شناخت طلاب از فضای حوزه و رسالت طلاب تأکید کرد و افزود: اردوی علمی فرهنگی «میثاق طلبگی» با هدف آشنایی طلاب با کارکردهای حوزه علمیه و نقش طلاب در جامعه و همچنین تمرکز بر انتخاب بزرگ طلبگی و ارائه الگوهای موفق به طلاب برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه افتتاحیه هر دوره با زیارت حرم مطهر رضوی و میثاق با امام رضا(ع) و تشرف طلاب برادر به مزار مطهر شهدا در بهشت رضا(ع) و اجرای برنامه «جبهه‌ای در همین نزدیکی» با روایت‌گری دفاع مقدس و آشنایی با سبک و سیره شهدا و غبار روبی مزار مطهر شهدا آغاز می‌شود، گفت: بزرگداشت شهدای روحانی، آشنایی با سبک و زندگی علما، بازی‌های ورزشی، مسابقات فرهنگی، تولید کلیپ توسط هر گروه از طلاب در رابطه با علت انتخاب طلبگی از برنامه‌های متنوع در اردوگاه جوادالائمه(ع) گلبهار است.

مدیر اخلاق و فرهنگ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های این اردو با توجه به سن مخاطب به‌صورت نوآورانه و خلاقانه و ماجراجویانه برگزار می‌شود، همچنین این اردو به طلاب کمک خواهد کرد که با روش‌های نوین آموزشی آشنا شوند.

وی در پایان یادآور شد: با برگزاری این اردو، امید است طلاب جدیدالورود با روحیه‌ای قوی‌تر و آگاهی بیشتر، مسیر طلبگی و سربازی امام زمان(عج) را ادامه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha