یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ |۲۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 29, 2024
خطاط

حوزه/ حجت الاسلام خطاط ضمن تبریک به طلاب جوان حوزه های علمیه در انتخاب مسیر طلبگی در زندگی گفت: بهترین راه را انتخاب کردید و در میان امواج گوناگون جامعه ومسیرهای متعدد، بهترین گزینه را انتخاب کرده اید، گزینه ای که استمرار حرکت انبیاء و علما است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالامیر خطاط صبح امروز در افتتاح دوره میثاق طلبگی جدیدالورود حوزه علمیه اصفهان ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای اسلام و انقلاب، فداکاری شهیدان را برای مکتب، دین، شرافت، ملت و مملکت بیان کرد و اظهار داشت: شهدا بر همه ما در هر جایگاهی که باشیم و با هر بینش و نگاهی که داشته باشیم حق دارند و ما مدیون آنها هستیم که با بذل جان خود زمینه ارتقاء، رشد، معرفت و متخلق شدن به اخلاق اسلامی و محمدی را فراهم کردند.

وی ضمن تبریک به طلاب جوان حوزه های علمیه در انتخاب مسیر طلبگی در زندگی عنوان کرد: بهترین راه را انتخاب نمودید و در میان امواج گوناگون جامعه ومسیرهای متعدد، بهترین گزینه را انتخاب کرده اید، گزینه ای که استمرار حرکت انبیاء و علما است.

وی افزود: علمای دینی استمرار بخش حرکت انبیاء هستند و برخود ببالید و خدا را شکر کنید و بدانید اگر شاکر نباشید این نعمت از انسان گرفته می شود و در زیر آسمان بهتر از این مسیر یافت نمی شود، که اگر می شد، پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) آن راه را نشان می دادند.

حجت الاسلام و المسلمین خطاط با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره توبه گفت: این آیه، آیه طلبگی است و فضای آیات، فضای جهاد است، یعنی در حالی که شور حضور در میدان نبرد و شهادت در میان اصحاب پیامبر به پاخواسته بود، در این شرایط خداوند می فرماید: "لازم نیست همه به میدان جنگ بروید، بلکه عده ای طلبگی کنید و عده ای در محضر رسول خدا علم بیاموزید و علم خود را به دیگران منتقل کنید".

وی اضافه کرد: این مسیر را مسیر الهی بدانید و به خلوص نیت توجه داشته باشید و همواره ارتباط و توسل به اهل بیت(ع)، نماز اول وقت و قرائت قرآن کریم داشته باشید، چرا که آنچه که شرط کمال ما است همین مسائل است.

جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان طلبگی را شامل دو بال علم و معنویت عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مهم ترین شرایط طلبگی، انتخاب دوست است که سرنوشت انسان را رقم می زند و اگر انتخاب دوست و هم مباحثه ای درست بود پیشرفت خواهید داشت، هم چنان که قرآن کریم نیز درباره رفیق می فرماید " یَا وَیْلَتَی لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِیلًا، لَقَدْ أَضَلَّنِی عَنِ الذِّکْرِ بَعْدَ إِذْ جَاءَنِی" لذا مسئله دوست را جدی بگیرید.

وی خاطر نشان کرد: از افراد بی حال و بی نظم و بی نشاط در درس فاصله بگیرید و از تلف نمودن وقت پرهیز کنید.

حجت الاسلام و المسلمین خطاط تاکید کرد: اگر شرایط طلبگی را رعایت کنید، از نظر علمی و اخلاقی کمال پیدا کنید و یقین بدانید بسیاری به دنبال تان خواهند آمد و به شدت به طلبه نیاز داریم، اما طلبه هایی که دارای این دو ویژگی باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha