سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
تصاویر/ آئین آغاز سال تحصیلی جدیدموسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت گفت: آمالی که برای حوزه تربیت و اخلاق وجود دارد فوق آن چیزی است که در منظومه حوزه مورد توجه قرار دارد و از این جهت این نهاد رسالت و مأموریت بسیار سنگین، دشوار و حساسی بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت قم که عصر امروز در این مؤسسه برگزار شد در جمع طلاب و دانشجویان این مؤسسه گفت: آمالی که برای حوزه تربیت و اخلاق وجود دارد فوق آن چیزی است که در منظومه حوزه مورد توجه قرار دارد و از این جهت این نهاد رسالت و مأموریت بسیار سنگین، دشوار و حساسی دارد.

بیشتر بخوانید:

هفدهمین جلسه هیئت امنای مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت اسلامی برگزار شد

مدیر حوزه های علمیه درباره مطالبات یکی از طلاب در خصوص راه اندازی مراکز مشاوره برای طلاب عرب زبان و یا آموزش عربی به طلاب این مؤسسه، بعد از بیان خاطره‌ای درباره اهمیت دانستن زبان عربی، اظهار کرد: بارها تأکید کرده‌ام که امروز ندانستن زبان انگلیسی فقد کمال است و اما ندانستن عربی محاوره‌ای در حد متعارف، نقص است؛ فرد حوزوی چون سرمایه اصلی را دارد با کمی تلاش می‌تواند وارد فضای عربی شود.

وی با اشاره به سفر خود به روسیه، اظهار کرد: دو سه هفته قبل در سفر شش روزه روسیه ۳۵ برنامه در سطوح سیاسی، ادیان، نهادهای ایران برگزار شد. اصل دعوت هم توسط شیخ "راویل عین الدین" رئیس اداره دینی مسلمانان و رئیس شورای مفتیان روسیه برای سخنرانی در همایشی درباره معنویت در تاتارستان بود که علمایی از حوزه بریکس و وزرایی از برخی کشورها در آن حضور داشتند و من هم از ایران دعوت شده بودم.

آیت الله اعرافی ادامه داد: وقتی وارد همایش شدم دیدم بهتر است بحث را به زبان عربی ارائه دهم چون بیش از ۷۰ درصد عربی متوجه می شدند و بعد از انجام پروتکلهایی، نظریه را به زبان عربی مطرح کردم که فضای جلسه را تغییر داد. بنابراین طلاب عزیز بدانند تسلط بر زبان عربی می تواند در مجامع تأثیرگذار باشد.

آیت الله اعرافی درباره مسیری که حوزه علمیه در سالهای اخیر پیموده توضیح داد: در طراحی که از هفت هشت سال قبل شروع کردیم تقریبا تمام تجارب موجود در درون حوزه، جامعه المصطفی و نهادهای مختلف و مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع و بزرگان، شاید صدها پیشنهاد و مطالبه ای که از بدنه حوزه در آن سالها آمد و چند نظرسنجی که در خبرگزاری انجام شد جمع شد و بانک ایده ها نیز برنامه ریزی و تأسیس و آسیب شناسی نیز انجام شد.

خبر تکمیل می‌شود ...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha