سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
محمد حفیظ الرحمن

حوزه/مفتی بنگلادشی با بیان این که خداوند فضایل فلسطین را در قرآن بیان فرموده است، یاری این سرزمین را بر هر مسلمانی واجب دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمد حفیظ الرحمن، استاد و پژوهشگر دینی بنگلادش در هفتمین وبینار سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که امروز(دوشنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزارشد، اظهار داشت: اتحاد از اهمیت زیادی برای فرد، خانواده، جامعه و حکومت برخوردار بوده و نقش مهمی در سیاست، اقتصاد و همه امور زندگی دارد.

وی با بیان این که اتحاد، موجب بزرگی یک قوم شده و ابزاری برای پیشرفت است، تصریح کرد: آنچه با اتحاد حاصل می‌شود، با اختلاف نمی‌توان به آن دست یافت. به همین دلیل اسلام اهمیت زیادی به این امر داده و خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا، و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید».

این استاد بنگلادشی در ادامه سخنان خود، همدلی و یاری فلسطین را بر هر مسلمانی واجب دانست و خاطرنشان کرد: فلسطین، سرزمین مقدسی است که خداوند، فضیلت‌های آن را در سوره اسرا بیان نموده است.

وی خطاب به مسلمانان بیان داشت: کشورهای اسلامی، یک سرزمین واحد هستند که فرزندان آن برادران یک خانواده‌اند و هر کدام از آنها برای عزت اسلام و خیر مسلمانان در هر مکانی تلاش می‌کنند و هیچ فضیلتی میان آنها جز به تقوا نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha