جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
عسگری

حوزه / محمد عسگری، کارگردان سینما گفت: سینمای دفاع مقدس وضعیت مطلوبی ندارد زیرا پیرامون این گونه سینمایی، انصاف رعایت نمی‌شود. در اکران این دست تولیدات تنها یک سانس و آن هم در نامناسب‌ترین زمان فیلم‌ها روی پرده می‌رود.

محمد عسگری کارگردان سینما در گفتگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: سینمای دفاع مقدس وضعیت مطلوبی ندارد، زیرا پیرامون این گونه سینما انصاف رعایت نمی‌شود. در اکران این دست تولیدات تنها یک سانس و آن هم در نامناسب‌ترین زمان فیلم‌ها روی پرده می‌رود. برای مثال یک فیلم دفاع مقدسی ممکن است ساعت ۴ که عملاً هیچ مخاطبی به سینما نمی‌روند نمایش بگیرد من این وضعیت را در اکران فیلم «آسمان غرب» شاهد بودم.

وی افزود: ساخت فیلم دفاع مقدسی بسیار سخت و دشوار است. کارگردانی این شکل از سینما قابل مقایسه با دیگر گونه‌ها نیست؛ آیا می‌شود فیلمی که قرار است در آن نبرد هوایی یا زمینی تصویربرداری شود با یک فیلم شهری مقایسه کرد. نکته بعد اینکه در کنار دشواری کارگردانی. امکاناتی که در اختیار فیلمسازان قرار دارد مطلوب نیست همچنین حساسیت‌هایی که برای ساخت این قبیل تولیدات لحاظ می‌شود دست کارگردان را می‌بندد.

عسکری ادامه داد: من فیلمسازان دفاع مقدسی را قهرمانان سینمای ایران می‌دانم چون با وجود تلاش فراوانی که می‌کنند از سوی برخی‌ها مورد هجمه قرار می‌گیرند و به آنها گفته می‌شود که فیلم حکومتی می‌سازند، در حالی که ساخت فیلم دفاع مقدسی در حقیقت پرداختن به قهرمانان این آب و خاک است در همه دنیا وقتی قرار است؛ درباره قهرمانان در فیلمی حرف زده شود آن را حمایت می‌کنند اما در کشور ما اینگونه نیست.

کارگردان فیلم «آسمان غرب» گفت: این فیلم محصول بنیاد سینمایی فارابی حوزه هنری و ارتش جمهوری اسلامی ایران است. ارتش به لحاظ امکانات هر آنچه لازم داشتیم در اختیارمان گذاشت، اما این حمایت در اکران هم می‌بایست وجود می داشت. ارتش می توانست خانواده های ارتشیان را به تماشای فیلم بیاورد، یا فارابی و حوزه هنری به شکل گسترده تری فیلم را در سینماهای خود به نمایش در می‌آوردند. متاسفانه برخی فیلم‌های سخیف کمدی روی کیفیت تاثیر منفی گذاشته، پس نیاز است در اکران حمایت جدی از فیلم های دفاع مقدسی صورت گیرد.

وی در انتها تاکید کرد: امروز به اندازه ای سینما تحت سیطره فیلم کمدی است که فیلم جدی و حتی فیلم های اجتماعی فرصت دیده شدن پیدا نمی کنند. این مسئله هیچ ربطی به وضعیت اقتصادی مردم ندارد چون مردم در زمان جنگ وضعیت اقتصادی سخت‌تری داشتند اما باز هم از فیلم های ارزشی حمایت می‌کردند، بنابراین آنچه چنین شرایطی را رقم زده، سلیقه‌سازی است که در این عرضه رخ داده پس سازمان سینمایی برای بهبود وضعیت باید سیاستی جدی بیندیشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha