جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تبریز

حوزه/ مشاور راهبردی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: مساجد باید هویت محله، روستا و شهر ما را شکل دهند که در این نگاه هویتی، امام جماعت خودش اولین خادم مسجد است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام حمید مشهدی آقایی، مشاور راهبردی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در همایش تجلیل از کارگزاران و نقش آفرینان فعال مساجد آذربایجان شرقی اظهار داشت: مسجد فراتر از مکانی برای عبادت بوده بلکه مهم ترین مولفه زیست انسانی و اجتماعی، جایی جز مسجد نیست.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر احیای مفاهیم دینی با استفاده از جهاد تبیین، گفت: ایشان مسجد را تنها مکانی برای عبادت و خدمات اجتماعی و فرهنگی ندانسته بلکه در کنار این امور مهم و اساسی، به موضوع هویت سازی نیز اشاره می کنند.

حجت الاسلام مشهدی آقایی افزود: مساجد باید هویت محله، روستا و شهر ما را شکل دهند که در این نگاه هویتی، امام جماعت خودش اولین خادم مسجد است.مشاور راهبردی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: افراد در مساجد تربیت می شوند و در این نگاه، تجمع مردم بر محور ذکر الله است و بندگی و عبادت محور آن به شمار می رود.

وی با بیان اینکه باید در مساجد، به چشم نیامدن و خدمت رسانی در اوج ناشناس بودن را تمرین کرد، گفت: هیچ کدام از فعالان مسجد نباید دچار عجب شده و خود را محور بدانند.

حجت الاسلام مشهدی آقایی با تاکید بر هویت سازی مساجد گفت: هم اکنون ما در جنگ هویت ها هستیم و در این جنگ، دشمن به فرهنگ، مسجد، حجاب و هیات ها حمله می کند یعنی نمادها در این جنگ مورد حمله بوده و اولین سنگر برای دفاع در این جنگ، مسجد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha