جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: میزان موفقیت یک مسجد در این است که آن مسجد طی سال گذشته، چند جوان و نوجوان را جذب کرده و پای کار آورده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در همایش تجلیل از کارگزاران و نقش آفرینان فعال مساجد استان، اظهار داشت: قرارگاه راهبری مساجد برای مدیریت و پیشبرد اهداف مسجد با مشارکت ارگان های مختلف تشکیل شده که در این قرارگاه، وظایف دستگاه های مختلف به خوبی تبیین شده است.

وی ادامه داد: فعالان حوزه مساجد باید دغدغه جذب جوانان به مسجد را داشته و با خود بررسی کنند که چه تعداد جوان و نوجوان در ماه های اخیر به مساجد اضافه شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل ادامه داد: میزان موفقیت یک مسجد در این است که آن مسجد طی سال گذشته، چند جوان و نوجوان را جذب کرده و پای کار آورده است.

وی افزود: مسجد خانه خدا بوده و نباید هیات امنای مساجد و دیگر فعالان آن، دچار یکسری اختلافات و خودبزرگ بینی‌ها شوند بلکه این افراد وظیفه دارند که مسجد را از جهات مختلف آماده کرده و جوانان را با هر فکر و عقیده و پوششی به مسجد بکشانند و دافعه ای برای حضور این قشر در مسجد ایجاد نکنند.

امام جمعه تبریز گفت: این همه جوان خوب داریم و حیف است که این جوانان را به مسجد نکشانیم.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل با اشاره به اختصاص بودجه مناسب برای قرارگاه راهبری مساجد گفت: این بودجه به تناسب به مساجد اختصاص داده می شود اما باید دانست که برای راهبری مساجد تنها پول کارساز نیست بلکه اخلاق و ادب مهم تر است.

وی افزود: قصد ما این نیست که این پول و بودجه، صرف خرید فرش و یا دیگر لوازم و اسباب برای مسجد شود بلکه این بودجه را باید صرف برگزاری برنامه هایی برای جذب جوانان و افراد بیشتر به مسجد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha