جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
عباس نصیرالاسلامی

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به اهم فعالیت‌های خود در یک سال گذشته پرداخت

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، نشست خبری هفته وقف سازمان اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی مدیر کل این سازمان امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ در سالن جلسات این کل برگزار شد.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی ضمن تبریک هفته وحدت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این نشست به اعلام برنامه‌های هفته وقف و تبیین و تشریح سازمان اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: تنوع خدمت در اداره اوقاف و امور خیریه این استان که سایه محرومیت بر سر آن رخنه کرده الحمدلله خوب است.

وی در تشریح برنامه های خود بیان کرد: اوقاف مجری مسابقات قرآن کریم است که در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن امسال ۸۰۰ نفر علاقمند و پژوهشگر قرآنی در رشته‌های مختلف قرآن شرکت کردند که توسط داوران بین‌المللی از استان‌های تهران و اصفهان داوری و ۳۰ نفر به مسابقات استانی راه یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد به برگزاری برنامه‌ها در اعیاد مختلف دینی اشاره و عنوان کرد: مراسمات دینی در ۳۵ تا ۴۰ بقعه متبرکه برگزار و روحانیونی از قم کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی را برگزار کردند.

وی با اشاره به اقدام ارزشمند اوقاف در جهت ترویج پوشش ایرانی اسلامی گفت: در جوار حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) یاسوج و امامزاده آقامیر(ع) توسط جمعی از بانوان کارگاه دوخت لباس برای تهیه لباس‌های ایرانی اسلامی راه‌اندازی شد که برای ایجاد اشتغال و ترویج پوشش ایرانی اسلامی این کار تداوم خواهد داشت.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی اضافه کرد: در سال گذشته در راستای نیت اجتماعی واقفین ۱۴۱ میلیون تومان، در امورات خیریه و کمک به ایتام، فقرا ‌و نیازمندان یک میلیارد و ۹۰۰ تومان ،نیت واقفین برای مساجد و بقاع متبرکه ۲ میلیارد تومان هزینه شده است، برای برنامه‌هایی مانند روضه‌خوانی هم ۱۳۰ میلیون تومان هزینه شد.

این مسئول عنوان کرد: در زمینه ازدواج و تهیه جهیزیه و اسکان زوج‌های جوان نیازمند وقف هستیم.

وی با اشاره به ساخت یک مرکز درمانی خیرساز با همکاری جراح برجسته استانی دکتر ملک‌حسینی در روستای امامزاده قاسم(ع) گفت: ۳۵ مورد سند مالکیت مساجد و موقوفات صادر شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ ربیع‌الاول روز وقف و آغاز هفته وقف اشاره کرد و گفت: در روز جمعه ۳۰ شهریور که به نام روز وقف در تقویم جمهوری اسلامی نام‌گذاری شده، عنوان وقف؛ جبهه مقاومت، ترویج فرهنگ ایثار در نظر گرفته شده است. در روز شنبه ۳۱ شهریور به نام وقف؛ قرآن، سنت نبوی و سیره ائمه معصومین (ع) نام‌گذاری شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: یکشنبه اول مهر به عنوان وقف؛ اقتصاد پایدار و رشد تولید در نظر گرفته شده، که متناسب با شعار سال و اقدامات سازمان اوقاف در حوزه‌های اقتصادی است. دوشنبه دوم مهر به نام وقف؛ اخلاق و معنویت، تکریم واقفین و خیرین نام‌گذاری شده است. سه‌شنبه سوم مهر به نام وقف؛ حمایت از خانواده، اشتغال‌زایی و ترویج فرهنگ اسلامی در نظر گرفته شده است. روز چهارشنبه هم به نام وقف؛ سلامت جامعه و حمایت از دانش بنیان‌ها نام‌گذاری شده است. روز پنج شنبه به نام وقف؛ امامزادگان، گردشگری مذهبی و ترویج فرهنگ زیارت است.

این مسئول فرهنگی در پایان به آخرین روز از هفته وقف اشاره کرد و گفت:همایش تجلیل از واقفین با عنوان همایش «یاوران وقف» برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha