جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت الاسلام سیدنصیر حسینی امام جمعه یاسوج

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های نظارتی در زمینه مسائل اقتصادی و واگذاری مسئولیت‌ها به صورت دقیق و موشکافانه مراقبت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی، نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای مدیران منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور به میزبانی بازرسی کل کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در زمینه تسهیلات بانکی، مباحث مالی و بیت‌المال، واگذاری کار به پیمانکاران و همچنین مسائل اقتصادی و واگذاری مسئولیت‌ها به افراد دقت شود، چرا که با توجه‌ به روند کنونی این مسیر باید اصلاح و مراقبت‌ها افزایش یابند.

وی با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و میلاد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و صادق آل محمد(ع)، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ودیعه الهی است که با آرمان‌های جهانی در اختیار ما قرار گرفته، بنابراین باید از این شجره طیبه که صدای آن در جهان شنیده شده حفاظت و حراست کنیم و هدف انقلاب اسلامی حمایت از مظلوم در هر نقطه از جهان بوده و باید در همه حال مدافع مظلومان در جهان باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سازمان بازرسی نهادی مراقبتی و نظارتی است، خاطرنشان کرد: در جامعه ممکن است افرادی سهواً و یا عمداً از مسیر عدالت‌محوری و قانون‌محوری تخطی کرده و باعث ناهنجاری‌هایی در جامعه شوند که در این زمینه سازمان بازرسی باید در جهت راهنمایی و برخورد قانونی با این افراد همت گمارد تا از آرمان‌های انقلاب اسلامی مراقبت و صیانت شود.

وی به بازرسان کل توصیه کرد: مدیریت کار بر مبنای عدالت را سرلوحه کار خود قرار داده و در همه زمینه‌ها نظارت را جدی بگیرید به‌طوری‌که گره‌های تولید را باز کنید و تسهیل‌کننده امور باشید تا مشکلات مردم رفع شود. سازمان بازرسی به گردش مالی و حساب بانکی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین مناطق نفت‌خیز که در خارج از استان سرمایه‌گذاری می‌کنند ورود کند تا مردم این استان بتوانند از مزایا و ظرفیت‌های مادی و معنوی آن بهره‌مند شوند.

سید وحید موسویان نیز در این نشست افزود: شعبه بازپرسی و دادیاری ویژه برای بازرسی کل استان در نظر گرفته‌ایم، به‌طوری‌که پرونده‌های سازمان بازرسی به‌صورت ویژه و خارج‌ از نوبت رسیدگی شود. بنا نداریم برای هر شخصی به‌راحتی پرونده تشکیل دهیم، اما اعتقاد داریم با هم‌افزایی و تعامل با سازمان بازرسی در برابر کسانی که در حوزه تولید، اقتصاد، صنعت و معیشت مردم خللی به وجود می‌آورند با قدرت برخورد می‌کنیم.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در جلسات رسیدگی پرونده‌های سازمان بازرسی، بازرسان آن حوزه با توجه‌ به اشراف کامل و تخصصی بر موضوعات در جلسات رسیدگی حضور داشته باشند تا نسبت به صدور رأی عادلانه، اقدامات لازم انجام شود.

محمدمهدی صالحی، بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با تشریح بخشی از عملکرد بازرسی کل استان ادامه داد: لغو مصوبه شورای شهر یاسوج در پرداخت عوارض به مالکان زیر ۵۰۰ مترمربع در دیوان عدالت اداری را از جمله اقدامات مهم بازرسی کل استان در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha