چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
 عالم فقید آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دومین کنگره آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد شامگاه سه‌شنبه در نشست اعضای ستاد دومین کنگره ملی مرحوم حضرت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: حضرت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) شخصیت و سرمایه ملی است که باید ادای دین نسبت به ایشان داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره علما، مفاخر اسلام و حوزه‌های علمیه، از تلاش‌های مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان تقدیر کرد و گفت: ما به چنین شخصیت‌هایی نظیر مرحوم آیت الله ملک حسینی (ره) برای امید آفرینی، توسعه، بالندگی و همچنین مباحث علمی نیاز داریم که این‌ها به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند استان ما به عنوان استانی محروم و فقیر معرفی شد، ولی می‌بینیم انسان‌های شایسته و مفاخر بزرگ علمی داریم که در سطح ملی و جهانی مطرح هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: استان ما در زمان طاغوت از جهت اقتصادی و خدماتی دچار شرایط سختی بود ولی در همین شرایط، سرمایه عظیم انسانی را داشته و داریم که باید مفاخر علمی و اجتماعی خود را به درستی به جامعه و به ویژه نوجوانان و جوانان معرفی و تبدیل به الگو کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مواردی که در نشست مطرح شد و اینکه هر کدام که قابلیت اجرایی دارد را باید اجرا کرد، بیان داشت: در زمینه اجرای مطلوب این کنگره ملی باید کمیت و کیفیت کارها مد نظر قرار گیرد.

وی پیشنهاد داد که دبیرخانه این کنگره ملی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین دبیر علمی کنگره با دانشگاه یاسوج باشد و افزود: باید آثار و زندگینامه مفاخر در این دبیرخانه در دسترس باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست اعتبار لازم در راستای برگزاری این کنگره را پیش بینی و تصویب کند و ادامه داد: کارها و فعالیت‌های تدوین شده باید در قالب نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به اینکه زمان برگزاری کنگره نیز نباید طولانی شود، یادآور شد: باید آرمان گرایی، اهداف و مطالبات مرحوم آیت الله ملک حسینی (ره) مد نظر باشد تا بتواند اثرگذاری لازم را در جامعه از خود به جا بگذارد.

وی با اشاره به اینکه مفاخر استان در کتاب‌های درسی می‌تواند معرفی شوند، خاطرنشان کرد: آرمان‌ها، فعالیت‌ها و مطالبات آنها می‌تواند تاثیر مثبتی بر افراد جامعه داشته باشد.

امام جمعه یاسوج خواستار تدریس مباحث اخلاقی و معنوی ایشان در قالب کتاب و در دانشگاه‌ها شد و گفت: مشی، آرمان‌ها مطالبات آیت الله ملک حسینی (ره) برای مدارس و دانش آموزان تدریس شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha