جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
اراک

حوزه / حجت الاسلام میرمهدی گفت: بالاتر از همه‌ ارزش‌ها بندگیِ خداست و بالاترین مقام برای رسول خاتم نیز بندگی است، تا بندگی محقق نشود هیچ ارزشی برای انسان ثبت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به‌مناسبت هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) نشست فرهنگی با سخنرانی حجت الاسلام میر مهدی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک برگزار شد.

حجت الاسلام میرمهدی در این نشست اظهار داشت: خداوند شاهکار خلقت را در وجودِ نازنین حضرت محمد مصطفی(ص) نهاد.

وی افزود: بالاتر از همه‌ ارزش‌ها بندگیِ خداست و بالاترین مقام برای رسول خاتم نیز بندگی است، تا بندگی محقق نشود هیچ ارزشی برای انسان ثبت نمی‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک، ابراز کرد: متاسفانه‌ امروزه ارزش‌ها عوض شده و افراد به دنبال مقامات معنوی نیستند و خیلی از افراد اصلا بندگی را باور ندارند.

وی تصریح کرد: با اینکه پیامبر اسلام(ص) نمونه‌ کامل انسان و اسوه‌ حسنه است، اما کمتر به حسنات ایشان پرداخته می‌شود، با آن همه آزاری که به پیامبر اسلام رساندند هیچگاه نفرین نکردند و دائما برای هدایتشان دعا می‌کردند.

وی ابراز کرد: البته درباره نادانان و با معاندان، دشمنان و کفار سرسختانه برخورد می‌کردند که اینها گوشه‌ای از رفتار کریمانه پیامبر(ص) است، حتی قرآن در اینباره می‌فرماید، محمد رسول الله دارای خُلق عظیم است.

حجت‌الاسلام میر مهدی به اخلاق بعضی از بزرگان در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: زمانی طلبه‌ای بر روی آیت‌الله حائری آب دهان انداخت اما ایشان بدون تندی علت ناراحتی آن طلبه را جویا شد، که اینگونه رفتار کردن بسیار خُلق عزتمندانه‌ و مهربانانه‌ای می‌خواهد.

وی خاطرنشان کرد:حوزه جای مادیات نیست، اگر اخلاق و تدین نداشته باشیم خسرالدنیا و الآخره می‌شویم، دوری از قرآن و اخلاق پیامبر، تماما خسارت است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha