جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
قاسم خانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: من از مؤمنین می‌خواهم وقف را به سمتی ببرند که بانی ندارد، خصوصا در مسئله مسکن برای زوج‌های جوان، ‌زوج‌های جوان در اول زندگیشان نیاز به مسکن دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه شرب خمر بر اساس روایات مصداق جنگ با خداست، اظهار داشت: گزارش‌هایی می‌رسد که در بعضی از عروسی‌ها این نجس توزیع می‌شود، اینجا دیگر برخورد لازم است، مردم شهید ندادند که در عروسی‌ها و در تالار رسمی مملکت چه در تهران و چه در خوی مشروب خورده شود.

وی ادامه داد: برخورد با گناه آشکار اجتماعی مثل دزدی و کشف حجاب و شرب خمر و مفاسد آشکار اجتماعی تضمین کننده سلامت جامعه است و در اینجا نیروی انتظامی و برخورد قضایی لازم است، اقدام قضایی و برخورد انتظامی مخرب نیست، مصلح است و اصلاح اجتماعی و سلامت جامعه در گرو ورود انتظامی و برخورد قضایی با مفاسد اجتماعی است.

امام جمعه خوی به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هشت سال دفاع مقدس ایران در برابر دنیا مقدس بود، چون هدف دفاع از تمامیت ارضی کشور، دفاع از ایمان و قرآن و مکتب، عزت و ناموس و انقلاب و قرآن مجید بود و به جهانیان این پیام را مخابره کرد که مردم در مقابل دشمن و متجاوز بایستید، صبر و استقامت داشته باشند که میوه آن صبر و استقامت، عزت و آقایی است.

وی ادامه داد: روش دفاع ما در هشت سال نیز مقدس بود، بر خلاف دشمن که روش هجومش بسیار پلید و زشت بود، بمباران مردم، موشک بر سر مردم ریختن، بمب شیمیایی زدن، ‌ شکنجه‌ اسرا، ‌ تخریب همه‌ مناطق، از هر جنایتی دشمن توانش را داشت کوتاهی نکرد، ‌ اما دفاع ما مقدس بود، رزمنده‌های ما اسرا را احترام می‌کردند و از ابزار نظامی ضد مردم استفاده نمی‌کردند.

حجت الاسلام قاسم خانی خاطرنشان کرد: چهارمین دلیل مقدس بودن دفاع ما در هشت سال، رزمندگان بودند، جوانان و نوجوانان مخلص، پاک، شجاع، نترس ولایی، قرآنی، حسینی، ‌ نماز شب خوان در جبهه، دل از دنیا کنده بودند و نتیجه این دفاع که حفظ تمامیت ارضی کشور، اقتدار و عزت وناموس کشور بود نیز مقدس بود.

وی تصریح کرد: یکی از نتیجه‌های دفاع مقدس خودکفایی نظامی بود که امروز ایران متهم است که به ابرقدرت شرق پهباد و موشک فروخته است و سامانه‌های موشکی که آمریکا در اختیار اوکراین قرار داده، همه را با این پهبادها زده است و با سلاح دیگری نمی‌توانست بزند.

امام جمعه خوی در ادامه به هفته وقف اشاره کرد و گفت: من از مؤمنین می‌خواهم وقف را به سمتی ببرند که بانی ندارد، خصوصا در مسئله مسکن برای زوجهای جوان، ‌زوجهای جوان در اول زندگیشان نیاز به مسکن دارند.

وی تأکید کرد: پاسخ‌های مقتدرانه‌ای در سخنان سید حسن نصرالله به انفجارهای اخیر وجود داشت و آن اعلام این مطلب بود که جنگ غزه ممکن است سال‌ها طول بکشد، این جمله سید تهدید بزرگی برای رژیم صهیونیستی است، چون طولانی شدن جنگ یعنی فروپاشی غده سرطانی، سید مقاومت اذعان کرد که رژیم اسرائیل ۷۶ ساله در آستانه چالشی بی‌سابقه قرار دارد، نزدیک شدن به ۸۰ سالگی این رژیم با سقوطی که برخی پیشگویی‌ها به آن اشاره دارند لرزه به جان اسرائیل انداخته است.

حجت الاسلام قاسم خانی گفت: اگر جنگ غزه در کمتر از یک سال اسرائیل را به بن‌بست‌های سیاسی، نظامی و اجتماعی بزرگی رسانده، ادامه این جنگ برای چندین سال می‌تواند به فروپاشی زیرساخت‌ها و تضعیف جدی رژیم منجر شود، اسرائیل با شهری‌هایی که در معرض حملات مداوم قرار دارند، بنادر و صنایع تعطیل‌شده، فروپاشی صنعت گردشگری و مهاجرت‌های معکوس جمعیت یهودی، با آینده‌ای پر از بحران روبه‌رو خواهد بود.

وی به بازگشایی مدارس اشاره کرد و یادآور شد: طبق بیان روایات، هر قدمی که دانش آموز به سمت مدرسه برمی‌دارد برایش حسنه و درجه ثبت می‌شود، فلذا افرادی که در جشن عاطفه‌ها و کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت شرکت می‌کنند در این ثواب‌ها شریک هستند.

وی تصریح کرد: ۱۲۰ هزار مدرسه کشور بزرگترین دارایی دولت جمهوری اسلامی ایران است و هر مدرسه‌ای یک ایران کوچک است و مدیر مدرسه نیز راهبری‌ترین مدیر برای ساختن آینده کشور است، نباید از مدرسه غفلت کنیم و بازگشت به مدرسه را علاج حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور بدانیم، نظام انقلابی و ایران انقلابی که بستر اصلی تحقق تمدن نوین اسلامی و بن مایه گام دوم انقلاب است با تربیت انقلابی و مدرسه انقلابی آغاز می‌شود.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha