جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
جامعه المصطفی و پژوشگاه حوزه و دانشگاه

حوزه/رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به همراه جمعی از معاونان و مدیران این پژوهشگاه با حضور در ستاد مرکزی المصطفی از نزدیک با فعالیت‌های این مجموعه آشنا و با مسئولان آن دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه شامگاه پنجشنبه در این دیدار ضمن خوشامدگویی به مسئولان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، به معرفی المصطفی و فعالیت‌های علمی و آموزشی آن در داخل و خارج از کشور پرداخت.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان جامعه المصطفی و بسیاری از مراکز علمی و دانشگاهی، اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای میان جامعه المصطفی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منعقد شده است که جا دارد این تفاهم نامه بر اساس نیازهای جدید به روزرسانی و اجرایی سازی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و جامعه المصطفی را دارای رسالت علمی مشابه و مکمل یکدیگر دانست و افزود: علاوه بر تولید علم، انتقال آن به جوامع علمی از اهمیت بالایی برخوردار است و جامعه المصطفی در این زمینه آمادگی همکاری با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را دارد.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر سعیدی روشن رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با ابراز خرسندی از این نشست، گفت: قرآن کریم ما را به پیوند و همکاری در راستای توحید توصیه کرده است. جامعه المصطفی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دو مجموعه ایمانی و توحیدی هستند و در این زمان بسیار حساس که پیروان جبهه ابلیس همه نیروهای ضد اخلاقی و ضدانسانی را به کار گرفته اند، باید در مسیر حق توانمندی های خود را هم افزایی کنند.

وی در ادامه به معرفی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پرداخت و اهداف و دستاوردهای علمی و پژوهشی این مجموعه را تشریح کرد.

همچنین، مسئولان و معاونان دو مجموعه دقایقی به بیان نظرات و دیدگاه های خود پیرامون زمینه های همکاری مشترک پرداختند.

موضوعاتی همچون ترجمه آثار علمی، مطالعات میان فرهنگی، پذیرش دانشجویان بین‌الملل و تبادلات علمی در عرصه علوم انسانی اسلامی برخی از عرصه های همکاری بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha