جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر / جلسه ستاد اقامه نماز استان همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: شرط اسلامی بودن دانشگاه حضور مسئولی معتقد به اسلام در دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، اظهار داشت: در هفته وحدت، باید مسئله وحدت در جامعه اسلامی و وفاق در بین مسئولان که شعار دولت است، مد نظر باشد.

وی افزود: در روایتی از پیامبر(ص) آمده که مدارا کردن و کنار گذاشتن تفرقه‌ و وحدت در جامعه بالاتر از همه روزه و نمازهای مستحبی است.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه فلسفه نماز جمعه و نماز جماعت‌ها، ایجاد وحدت و وفاق در جامعه است، یادآور شد: وحدت یک شعار دینی و راهبرد و اساس در اسلام است.

وی با تأکید بر اینکه امامین انقلاب تلاش بسیاری برای احیا وحدت بین شیعه و سنی انجام دادند، اظهار کرد: معیار وحدت و وفاق باید مبتنی بر مشترکات باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، ادامه داد: امام علی(ع) که برای وحدت در جامعه بسیار تلاش کردند، اما در برابر کسانی که عهد شکنی کردند ایستادند.

وی با اشاره به اینکه ما با برادران اهل سنت اشتراکات بسیاری داریم، ابراز کرد: در جنگ صفین چندین هزار نفر از لشکر امیرالمومنین(ع) از برادران اهل سنت بودند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه امروز در جامعه اسلامی باید به تعالیم امام علی(ع) برگردیم، خاطرنشان کرد: هر کس حرف از تفرقه و مشرک بودن فرقه دیگر بزند، برخلاف تعالیم دینی است.

وی با اشاره به اینکه حضرت آقا فرمودند، هویت کشورهای اسلامی با اعتقادات شکل می‌گیرد، گفت: پیامبر، قبله و حج واحد مشترکاتی است که باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه در عرصه سیاسی و وفاق نیز باید به مشترکات توجه شود، ابراز کرد: وفاق در جایی است که قانون اساس، ولایت و هدف‌های مقدس را قبول داشته باشند.

وی با طرح این سئوال که چگونه می‌شود با کسی که دین و نظام اسلامی را قبول ندارد، وفاق کرد، یادآور شد: برخی افرادی که امام علی(ع) را قبول نداشتند، حضرت با آنها نجنگید، حقوق شهروندی آنها را قطع نکرد اما به آنها مسئولیت نداد.

امام جمعه همدان، تصریح کرد: دادن مسئولیت به افراد دارای شرایطی است که باید فرد آن را دارا باشد، خصوصا در عرصه نظام تعلیم و تربیت.

وی با بیان اینکه اساتید و معلمان باید معتقد به هنجارهای دینی باشند، اظهار کرد: دانشگاه و مدارس منابع انسانی کشور را تربیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، شرط اسلامی بودن دانشگاه را حضور مسئولی معتقد به اسلام در دانشگاه دانست و یادآور شد: اگر متولیان نظام تعلیم و تربیت معتقد به اهداف الهی و اسلامی نباشد، دچار استحاله فرهنگی ریشه‌دار می‌شویم.

وی با تأکید بر اینکه در کنار توجه به نیازهای معلمان و جامعه فرهنگی لازم است در عرصه تامین معلم در استان نیز اقدامات لازم تدبیر شود، گفت: نیازمند توجه به کیفیت آموزش‌ها در مدارس دولتی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه در مدارس دولتی باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در سال‌های آینده جز نفرات اول کنکور باشند، اذعان کرد: علاوه بر تأمین معلم و سخت افزارها و ایجاد فضای با نشاط در مدارس، نحوه تعلیم و تربیت نیز مهم است.

وی با محکوم کردن جنایت جدید رژیم صهیونیستی در لبنان، گفت: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف داخلی در لبنان بود، اما بار دیگر با شکست روبرو شد و وحدت ملی در لبنان شکل گرفت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha