جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر / نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بر ضرورت اجرای طرح وصیت خوانی شهدا و برگزاری محافل شبی با شهدا در مدارس علمیه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در کتاب قطور مبارزات ملت بزرگ ایران اسلامی، دفاع مقدس دارای درخشندگی ویژه‌ای است.

وی افزود: ایثار، مهرورزی، از خودگذشتگی، جان دادن برای حفظ نوامیس و کشور عزیزمان همگی از صحنه‌های زیبایی بود که جوانان برومند ما که تربیت شدگان مکتب امام راحل عظیم الشأن بودند به نمایش گذاشتند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم با اشاره بر زنده بودن و جاودان بودن راه شهدا، اظهار کرد: این ستارگان درخشان آسمان جهاد و شهادت که با هجرت خودشان برای همیشه مسیر روشنگری را مشعل داری کردند هیچ گاه به فراموشی سپرده نخواهند شد.

وی ادامه داد: درست است که برای دفاع مقدس هفته‌ای اعلام شده است، اما دفاع مقدس سرلوحه همه فعالیت‌های مسئولان و ملت بزرگ ایران است که در زمان و مکان خاصی خلاصه نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، محور مقاومت را یکی از خروجی‌ها و محصولات بزرگ دفاع مقدس دانست و یادآور شد: محور مقاومت خروجی دفاع مقدسی است که ایستادگی و پایداری در مقابل دشمن زبون را به عنوان یک درس برای ما رقم زده است.

وی افزود: امیدواریم در محور دفاع مقدس دانش‌نامه وصایای شهدای عزیز و گرانقدر به عنوان یک میراث مکتوب و ماندگار از جنگ و جبهه در کنار قاب عکس رزمندگان باقی بماند و فرزندان رشید ملتی که سالیان سال در بستر جانبازی قرار دارند را نیز با ملاقات و برگزاری جلسات، از افکار و اندیشه‌های آن‌ها که صاحبان اصلی این مملکت و کشور هستند، بهره مند شویم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم در خصوص وظیفه مسئولان در قبال خانواده‌های ایثارگران و شهدا توضیح داد: بر مسئولین لازم است که خانواده‌های عزیز ایثارگر، شهدا، جانبازان و مفقودین را فراموش نکنند، همچنین آن‌ها نباید آزدگان سرافراز را فراموش کنند.

وی ادامه داد: جهاد، هجرت و شهادت سه اصلی است که برای هر مسلمان سرلوحه مشق و درس است که با عشق این درس و با خون این سند امضاء و در جامعه باز نشر می‌شود که بایستی از این کبوتران خونین بال دفاع مقدس، به ویژه روحانیت که مشعل دار گردان‌ها، گروهان‌ها، تیپ‌ها و لشکرها بودند، چه در جبهه‌های غرب و کوه‌های سر به فلک کشیده و چه در جبهه جنوب و سرزمین گرم خوزستان به فراوانی ایثارگری را معنا کردند، یاد شود و به همه ارواح پاک شهدای اسلام و خاصه مشعل داران جبهه‌های جنگ یعنی روحانیت سلام، صلوات و درود می‌فرستیم و راه آنان را با همه وجود ادامه و استمرار می‌بخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با خطاب قرار دادن طلاب و مدارس علمیه، تأکید کرد: طرح وصیت خوانی شهدا را به عنوان یک فرهنگ سازی جنگ و جبهه در مدارس احیا کنید. همچنین محافل شبی با شهدا در مدارس برگزار و حجره‌ها به نام شهدا نامگذاری شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha