جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/نماز جمعه؛ نماد وحدت و همبستگی مسلمانان

حوزه/حجت‌الاسلام امینی گفت: در دوران دفاع مقدس مردانی با فتوای امام خمینی(ره) به جبهه‌ها رفتند که هیچ انگیزه نفسانی نداشتند و تنها به دنبال ایثار و خدمت به وطن بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت‌الاسلام امینی امام جمعه شهرستان مهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، به مسأله وحدت اسلامی و چالش‌های پیش روی آن اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در جمع علمای اهل سنت به یکی از اساسی‌ترین مسائل جهان اسلام اشاره کردند و فرمودند، "جهان استکبار در ۲۰۰ سال اخیر با هدف ایجاد شکاف بین مسلمانان، مرزهای جغرافیایی را به مرزهای اعتقادی و دینی تبدیل کرده است. "

حجت الاسلام امینی با تأکید بر اینکه این تغییرات باعث ظلم و بی‌عدالتی در حق مردم مظلوم فلسطین و غزه شده است، ابراز کرد: امروز شاهد ظلم‌های بی‌سابقه‌ای در جهان اسلام هستیم که ناشی از بی‌تفاوتی کشورهای مسلمان است.

وی به مسأله تبعیض در استخدام‌ها اشاره کرد و یادآور شد: سوء پیشینه یکی از عواملی است که جوانان را از فرصت‌های شغلی محروم می‌کند، در حالی که برخی افراد با سوء پیشینه‌های بزرگ در سمت‌های عالی قرار می‌گیرند اما برخی جوانان با کوچک‌ترین سوء پیشینه کنار گذاشته می‌شوند.

امام جمعه مهران به عظمت و اهمیت دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: دفاع مقدس در کشور ما به دلیل بُعد معنوی و الهی آن بزرگ و جاودانه شد، مردانی که با فتوای امام خمینی(ره) به جبهه‌ها رفتند، هیچ انگیزه نفسانی نداشتند و تنها به دنبال ایثار و خدمت به وطن بودند و لذا حفظ روحیه ایثار و وحدت در جامعه یک ضرورت است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha