جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
فیلم دفاع مقدس

حوزه / یک تهیه‌کننده سینما گفت: فیلم های دفاع مقدسی باید اکرانی برابر با دیگر ژانرها داشته باشد نه اینکه به صورت تک سانس و در زمانی نامناسب روی پرده برود.

ابراهیم اصغری تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: در هفته دفاع مقدس هستیم. این ایام همیشه به ما یادآوری می‌کند که چه ایثار و جانفشانی صورت گرفته تا امروز ما در امنیت به سر بریم. برای تصویرگری از ایثار و جانفشانی رزمندگان و شهدا بهترین ابزار سینما و تلویزیون است. فیلم‌ها و سریال‌ها می‌توانند با پرداخت به قهرمانان جنگ لحظات ماندگاری را در سینما رقم زند

وی افزود: روزگاری سینمای دفاع مقدس یکی از گونه‌های پرمخاطب کشورمان بود، برای مثال فیلم «عقاب‌ها» هنوز بعد از سال‌ها بیشترین تعداد مخاطب را دارا است اما با گذشت زمان استقبال از فیلم‌های دفاع مقدسی کمرنگ شد، به‌نحوی‌که امروز فیلم‌های این حوزه مخاطب لازم را ندارد. درباره چرایی این اتفاق می‌توان دلایل متعددی را در نظر گرفت اما شاید مهمترین دلیل را باید در ذائقه‌سازی تماشاگر توصیف کرد.

این تهیه‌کننده سینما گفت: در دهه ۸۰ فیلم‌های اجتماعی به شدت رایج بود و حرف اول را در سینما می‌زدند، اما از دهه ۹۰ کمدی‌سازی به اولویت اول سینما تبدیل شد، البته در همه دنیا فیلم‌های کمدی پرمخاطب هستند اما آثار این حوزه باید کیفیت لازم را دارا باشد و نباید به بهانه جذب تماشاگر هر حرف و تصویر سخیفی را در آثار نمایشی نشان داد. ما جامعه‌ای اسلامی و انقلابی داریم که در آن حرف اول را ارزش‌ها می‌زند.

وی ادامه داد: دهه ۶۰ فیلم‌های کمدی نیز ساخته می‌شد اما نظارتی وجود داشت تا آثار طنز با کلامی فاخر بیان شود. برای نمونه فیلم‌های خوبی چون «اجاره‌نشین‌ها» هنوز بعد از سال‌ها تماشایش لذت دارد. متاسفانه برخی از تولیدات امروز سینما را نمی‌توان به همراه خانواده تماشا کرد. در اینجا باید نقش نهاد نظارتی را سؤال کرد که آنها روی چه آثاری نظارت می‌کنند که ما شاهد برخی تولیدات سخیف در گیشه هستیم.

اصغری تاکید کرد: وقتی از حمایت سینمای دفاع مقدس حرف می‌زنیم منظور این نیست که حمایت آنچنانی کنیم ولی حداقل باید شرایط اکران را برای فیلم‌های سینمای دفاع مقدس مهیاتر کنیم. آثاری که در این حوزه تولید می‌شوند باید اکرانی برابر با دیگر ژانرها داشته باشد نه اینکه به صورت تک سانس و در زمانی نامناسب روی پرده برود. همچنین سینماهای دولتی باید به آثار دفاع مقدسی و انقلابی نگاهی ویژه داشته باشد.

تهیه‌کننده فیلم «اشنوگل» در پایان اظهار کرد: فیلم دفاع مقدسی باید با باور و ایمان نویسنده و کارگردان همراه شود. فردی که در این حوزه کار می‌کند باید موضوع را باور داشته و با جان و دل در آن قدم بردارد وگرنه با نگاه سطح موفقیت لازم دست نخواهیم یافت. همچنین در زمان ساخت باید امکانات لازم به ویژه تجهیزات نظامی در اختیار سازندگان قرار بگیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha