جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه در تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل گفت: رژیم صهیونیستی به قدری ترسو و ذلیل است که نتوانسته شجاعانه در مقابل سربازان غزه و حزب الله لبنان بایستند و با حرکتی پست، با مواد منفجره در وسیله‌های ارتباطی، آنها را زخمی و شهید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز اظهار داشت: این رژیم به قدری ترسو و ذلیل است که نتوانسته شجاعانه در مقابل سربازان غزه و حزب الله لبنان بایستند و با حرکتی پست، مواد منفجره در وسیله‌های ارتباطی مردم جای گذاشته تا آنها را زخمی و شهید کند.

وی افزود: این رژیم به آخر خط رسیده و به زودی با انتقامی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، شاهد فروپاشی این رژیم خواهیم بود و پشت سر رهبرمان در بیت المقدس نماز می‌خوانیم.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل، به ۱۷ ربیع اول ولادت رسول گرامی اسلام و امام جعفر صادق رئیس مذهب شیعه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای که با اهل سنت داشتند، فرمودند وحدت ما در حقیقت هویت امت اسلامی را نشان می‌دهد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ما یک امت هستیم، گرچه مرزها، سرزمین‌ها و کشورهای مختلف داریم اما آنها مربوط به کاغذ است در حالی که امت اسلامی یک هویت است و در سایه‌ وحدت اسلامی به دست می‌آید.

وی به آغاز هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و یادآور شد: به هفته‌ دفاع مقدس چرا نمی‌گوییم دفاع از کشور یا مرزها؟ این کلمه مقدس خیلی مهم است، مگر صدام ملعون به کمک آمریکا، شوروی سابق و اروپا فقط می‌خواست بعضی از استان‌ها و جزایر را بگیرد یا فقط طمع استان نفت خیز یعنی خوزستان را داشت؟ البته که نه، خود دشمنان آن زمان اعتراف کردند که هدف ما از این جنگ سقوط حکومت نوپای جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه جوانان جانشان را فدای اسلام کردند، ابراز کرد: بهای خون شهدا همان اسلام و ارزش‌های اسلام است و لذا این هفته به نام دفاع مقدس نام گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: امروز هم دفاع جوانان ادامه دارد، اما این جنگیدن برای خاک غزه، فلسطین و لبنان نیست بلکه برای حفظ اسلام است، برای اینکه فلسطین آزاد شود تا بتواند به وظایف دینی خود عمل کند.

وی با تأکید بر اینکه سربازان وظیفه در خط مقدم حوادث و رویدادهای نظامی قرار دارند، خاطرنشان کرد: فرماندهان نیروهای مسلح از فرصت خدمت سربازان جوانان استفاده کنند و با تربیت نسل مؤمن، انقلابی و متخصص به مشکلات آنان نیز رسیدگی کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha