جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
نماز

حوزه/ حجت الاسلام کتابچی، گفت: در حال حاضر فلسطین به نماد وحدت جامعه اسلامی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام کتابچی امام جمعه قمصر ضمن گرامی داشت هفته وحدت و تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع)، اظهار داشت: تقوا و یاد خدا آثاری در زندگی انسان دارد که یکی از آنها شادی و نشاط است.

حجت الاسلام کتابچی، با بیان اینکه قرآن برای بهترین زندگی عنوان حیات طیبه و زندگی پاک را مطرح کرده است، ابراز کرد: اگر دینداری ما را به یک زندگی شاد و پر نشاط نرساند، ما درست دینداری نکردیم و دین را درست نشناخته‌ایم.

وی یادآور شد: همانطور که مشکلات اقتصادی می‌تواند شادی را از انسان بگیرد، ترس از دست دادن ثروت هم می‌تواند شادی را از ثروتمند بگیرد.

امام جمعه قمصر، بداخلاقی را آفت شادی دانست و خاطرنشان کرد: از حضرت امیر سوال شد، چه کسی در زندگی بیشتر از دیگران غمگین است؟ فرمودند: کسی که از همه بداخلاق‌تر است.

حجت الاسلام کتابچی، با بیان اینکه اعتقادات دینی و مذهبی زندگی انسان همراه با نشاط و شادی را رقم می‌زند، خاطرنشان کرد: رضایت به تقدیر الهی نیز از دیگر عوامل نشاط و شادی است.

وی تصریح کرد: اگر انسان به آنچه که برای او مقدر شده راضی باشد، احساس شادی می‌کند.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه یکی از ابتکارات بسیار مهم حضرت امام خمینی(ره) مساله وحدت بین مذاهب اسلامی بود، یادآور شد: امام خمینی(ره) به تبعیت از دستورات قرآن کریم و اطاعت از فرامین رسول خدا(ص) در عین دشمنی با کفر و صهیونیست، بزرگترین منادی وحدت بود.

وی با بیان اینکه امروز در دنیای اسلام بزرگترین درد، درد تفرقه و جدایی است، اظهار کرد: محور وحدت عالم اسلام، می‌تواند وجود مقدس پیغمبر عظیم الشان باشد.

حجت الاسلام کتابچی خاطرنشان کرد: ما مسلمانان هیچ نقطه‌ای را به این روشنی و به این جامعیت مثل وجود مقدس پیغمبر نور و رحمت نداریم که هم مسلمان‌ها به ایشان معتقدند.

وی تصریح کرد: تمدن و ظرفیت‌های موجود در اسلام، همواره نشان و حکایت از همزیستی مسالمت‌آمیزی داشته، به گونه‌ای که می‌توان گفت سیره نبوی منشأ عوامل و راهبردهای مهم برای شکوفایی و پویایی مدنیت نوین است.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه جهان اسلام برای نیل به تحقق تمدن نوین اسلامی باید عالم گیر شود، گفت: نیازمند استفاده از راهکار تقریب و نزدیکی مذاهب و ادیان مختلف هستیم.

وی ابراز کرد: وحدت بحث جدیدی نیست، بلکه اسلام از ۱۴۰۰ سال پیش راهکار وحدت را مطرح و عملی کرده است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مقوله‌های وحدت آفرین در بین مسلمانان استکبارستیزی و گفتمان حمایت از مظلومان است که برگرفته از آیات وحدت بخش اخوت و برادری در قرآن است.

حجت الاسلام کتابچی، با بیان اینکه در حال حاضر فلسطین به نماد وحدت جامعه اسلامی تبدیل شده است، اظهار کرد: این موضوع برای جهان اسلام، به یک مسئله حیثیتی تبدیل شده، زیرا روی یک نقطه بسیار حساس از جهان اسلام یعنی بیت المقدس انگشت گذاشته است.

امام جمعه قمصر تأکید کرد: امروز نه تنها مسلمانان بلکه پیروان سایر ادیان هم وقتی ظلم و جنایت وحشیانه صهیونیزم یهود را می‌بینند از آن اعلام انزجار می‌کند.

وی با بیان اینکه در هر جنایت صهیونیست‌ها، آمریکائی‌ها نیز شریکند، ادامه داد: مشاهده کردیم از یک دستگاه پیجر که یک وسیله ارتباطی است، چگونه در کشور لبنان علیه جان انسانها سوء استفاده می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha