جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: در طول جنگ تحمیلی از هر هزار نفر طلبه، چهل نفر به شهادت رسیده‌اند، حال آن‌که طبق آمار در بقیه اقشار از هر هزار نفر، چهار نفر شهید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تکاب که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: از مصادیق تقوا، امداد رسانی و یاری کردن دیگران در معیشت و سلامت و فرهنگ است و از جمله گروه ارزشمند و تلاشگر که به مردم کمک و یاری می‌رسانند؛ کارکنان اورژانس و فوریت‌های پزشکی است و برخود لازم می‌دانم از زحمات و تلاش‌های این مجموعه در امدادرسانی به همشهریان قدردانی و تشکر کنم.

وی افزود: در شهرستان تکاب هفت پایگاه فوریت‌های پزشکی احداث شده و این کار ارزشمند و قابل تحسینی است.

وی ادامه داد: از جمله نکاتی که وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی باید به آن توجه کنند، این است که خودرو و آمبولانس‌های شهرستان‌هایی مثل تکاب که هم از لحاظ تجهیزات پزشکی و درمانی ضعیف است و هم کوهستانی و روستاهای صعب العبور دارد، با کیفیت باشد و ماشین‌های فرسوده نباشد و برای تعمیر آمبولانس‌ها اعتبار لازم را تهیه کند.

امام جمعه تکاب با بیان اینکه در حال حاضر برای خود شهر تکاب دو آمبولانس قرار داده شده که یکی از آن‌ها خراب شده، تصریح کرد: ظاهرا هزینه تعمیر موجود نیست و این ایراد بزرگی است، لذا از دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین تکاب و خیرین می‌خواهم به بیمارستان و بهداشت و درمان شهرستان تکاب کمک کنند.

وی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی و نماد همیشگی حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است، این رویداد ماندگار و جاویدان با وجود خسارات آن، پر از درس ایستادگی، مقاومت، ایثار، عزت و استقلال است و تجربیات گران‌بهایی در حوزه‌های مختلف برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران بر جای نهاده و الگویی برای ایستادگیِ درس‌آموز مبارزات ملت‌های آزاده علیه استکبار جهانی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام کوهی خاطرنشان کرد: دفاع هشت ساله از بزرگ‌ترین افتخارات ملت ایران و تجلی‌گاه ایستادگی و فداکاری عمومی بی‌نظیر مردم در همه ادوار تاریخ کشور است، به‌گونه‌ای که چراغ راهنما برای آینده‌های نزدیک و دور مدیریت راهبردی و کلان کشور تلقی می‌گردد.

وی ادامه داد: بنا بر برخی شواهد ۵۰ پروژه مهم در دستور کار اتاق جنگ نرم دشمن قرار گرفته است که یکی از این پروژه‌ها تحریف وقایع و حقایق جنگ و تولید ضد روایت برای گسترش جریان تحریف در این عرصه است.

امام جمعه تکاب ادامه داد: جنگ هشت ساله نه جنگ میان دو کشور ایران و عراق و نه یک جنگ عربی - فارسی که جنگ تحمیلی بر دو ملت عراق و ایران، از سوی نظام قبیله‌ای بعثی حاکم بر عراق با حمایت کشورهای عربی و غربی و با هدف مهار هم‌زمان ظرفیت بالای دو ملت و دفع تهدید آن برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع عربی بود.

وی تأکید کرد: صدام منتخب مردم عراق نبود و طبیعتاً نمی‌توانست نماینده مشروعی برای سیاست‌سازی کشورش باشد، لذا با توجه به این نکته با توجه به تغییر دولت عراق، تحول در ادبیات دفاع مقدس در درون ایران یک ضرورت جدی است.

وی اضافه کرد: تلاش طرف‌های غربی و عربی برای احیای خاطرات این جنگ بدون تمرکز بر حزب بعث و شخص صدام در عراق در سال‌های اخیر، بیشتر با هدف واگرایی میان شیعیان دو کشور و خلق پروژه جنگ عربی - فارسی دنبال می‌شود.

حجت الاسلام کوهی بیان کرد: یکی از خطوط ضد روایت اتاق عملیات جنگ رسانه‌ای دشمن در سال‌های اخیر، جلوه دادن اداره غیرعقلانی، احساسی و عاطفی جنگ در کشور می‌باشد، مدیریتی که خسارت‌هایش بیشتر از منافع آن بوده و از همین رو منجر به کشته‌شدن بی‌فایده ده‌ها هزار رزمنده ایرانی شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که این نخستین جنگی بود که علی‌رغم آنکه طرف مقابل مورد حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی و مجهز به تمامی تسلیحات مدرن روز بود اما حتی وجب از خاک کشور از دست نرفت، آیا این می‌تواند محصول مدیریت هیجانی و احساسی باشد!؟

وی تأکید کرد: یکی دیگر از تحریف‌هایی که دشمن در مورد دفاع مقدس بیان می‌کند این است که به دروغ تبلیغ می‌کنند که روحانیت و طلاب و علما در جنگ دفاع مقدس نبودند، در حالی که تعداد شهدای روحانی در هشت سال دفاع مقدس بالغ بر سه هزار و ۴۱۷ نفر بوده است که ۵.۱۵ درصد کل روحانیان کشور در همان زمان است، در واقع در طول جنگ تحمیلی از هر هزار نفر طلبه، چهل نفر به شهادت رسیده‌اند، حال آن‌که طبق آمار در بقیه اقشار از هر هزار نفر، چهار نفر شهید شده است.

امام جمعه تکاب به سالروز ولادت نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع) اشاره کرد و ادامه داد: به صراحت و جرأت می‌توان گفت در عصر حاضر در جهان اسلام و در بین امت رسول الله(ص)، بعد از امام راحل هیچ کس به اندازه رهبر معظم انقلاب برای مسأله حیاتی و راهبردی وحدت اسلامی دغدغه و جوش و خروش ندارد، تا آنجا که حتی ایده شکل‌گیری هفته وحدت و جشن‌گرفتن مشترک شیعه و سنی در آن برای نخستین‌بار پیش از انقلاب به پیشنهاد ایشان در دوران تبعید در شهر ایرانشهر سیستان و بلوچستان مطرح و اجرا شد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha