شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
آئین آغاز سال جدید تحصیلی موسسه علمی پژوهشی سراج منیر توحید اهواز

حوزه/ آئین آغاز سال جدید تحصیلی رشته سطح سه نقد وهابیت مرکز تخصصی امیرالمومنین (ع)، تحت اشراف موسسه علمی پژوهشی سراج منیر توحید اهواز، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی رشته تخصصی نقد وهابیت در مقطع سطح سه مرکز تخصصی امیرالمومنین (ع) اهواز تحت اشراف موسسه سراج منیر توحید با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان ، حجت الاسلام دبیری فرد ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان ، حجت الاسلام متوسل مدیر مرکز تخصصی امیرالمومنین (علیه السلام) حوزه علمیه خوزستان، اساتید و دانش پژوهان موسسه علمی پژوهشی سراج منیر توحید شعبه اهواز در سالن آمفی تئاتر دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم و امام صادق (علیهم السلام) ، ضمن بیان مباحثی در باب رعایت تقوای الهی و در نظر گرفتن یاد خدا در کارها، بر توکل در مسیر انجام وظایف تاکید کرده و حصول نتیجه و رسیدن به مقصد را بدون توکل به خداوند متعال غیر ممکن دانست.

وی ضمن بیان مخاطرات اعتقادی و فکری در جامعه بویژه استان خوزستان و وظایف سنگینی که بر عهده ی طلاب و فضلای حوزه علمیه می باشد، بر جدیت و استقامت در این مسیر نورانی تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در پایان ضمن تشکر از مسئولین و دست اندر کاران این رشته تخصصی ، پشتیبانی و حمایت خود را از این عرصه ابراز داشت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین بلادیان با بیان اهمیت کار علمی در جبهه مبارزه با انحرافات ، تلاش ها و زحمات دانش پژوهان و اساتید این رشته را تا حصول نتیجه مطلوب و از بین رفتن انحرافات فکری و اعتقادی در جامعه بسیار مهم و ضروری دانست.

وی با اشاره به تاکیدات متعددی که در اجر و پاداش کفالت یتیم در معارف دینی از جمله از جانب وجود نبی مکرم اسلام و امامان معصوم آمده، خاطر نشان کرد: کفالت روحی و فکری انسان ها با توجه به اصالت روح و اندیشه ، از کفالت جسم و امور مادی ایشان بالاتر و مهم تر است و این وظیفه مهم بر دوش طلاب و فضلای حوزه های علمیه و بویژه دانش پژوهان رشته های تخصصی می باشد و ما موظفیم در راه ادای این تکلیف الهی از هر گونه تلاش و کوشش دریغ نکنیم.

همچنین حجت الاسلام دبیری فرد، با اشاره به لزوم شناخت صحیح از عرصه تبلیغ و مخاطبان در عرصه مبارزه با اعتقادات انحرافی در جامعه، راه اصلاح اندیشه و حصول نتیجه مطلوب در این میدان را شناخت صحیح به همراه تسلط کافی بر مباحث و چالش ها و همچنین پاسخ های متقن و علمی مطرح در این عرصه دانست.

در پایان حجت الاسلام طالقانی زاده   مدیر موسسه علمی پژوهشی سراج منیر توحید شعبه اهواز ضمن بیان مختصری از برنامه های سال جدید تحصیلی گفت: تنها با تحصیل در این موسسه نمیتوان به حد کامل از مهارت و تسلط علمی رسید و برای حصول نتیجه، جدیت و تلاش در دوره تحصیل دانش پژوهان از لوازم قطعی موفقیت در این مسیر می باشد.

وی همچنین ضمن بیان اهمیت مسائل پژوهشی ، ارائه مقالات علمی از جانب دانش پژوهان در مدت دوره تحصیل یکی از الزامات شرکت در این دوره است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha