جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
صفری گرائی

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف فارس گفت: در مجموع شش ماهه نخست ۱۴۰۳ از محل اجرای نیات واقفین خیر اندیش که یکی از آن روضه خوانی است بیش از هزار مبلغ را به جای جای استان فارس اعزام شده اند، این مبلغین به موضوع سخنرانی، عزاداری و تعزیه داری پرداخته اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام رحیم صفری گرائی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف، با اشاره به فعالیت های یک سال گذشته اداره کل اوقاف فارس اظهار کرد: حضور در تریبون نماز جمعه پیش از خطبه های نماز جمعه، برپایی میز خدمت ادارات اجرایی ادارات اوقاف سراسر فارس، برگزاری همایش یاوران وقف به منظور تجلیل از واقفین، خیرین، اصحاب رسانه و غیره از جمله بخشی از برنامه های اداره کل اوقاف فارس در هفته وقف است.

وی با اشاره به برگزاری همایش همه واقف باشیم افزود: این همایش روز سه شنبه در مسجد نصیرالملک برگزار خواهد شد، همچنین رونمایی از چند وقف جدید در اوایل هفته وقف از سوی مردم جهرم بخش دیگری از فعالیت های مجموعه اوقاف در این هفته خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف فارس نیز عنوان کرد: در مجموع شش ماهه نخست ۱۴۰۳ از محل اجرای نیات واقفین خیر اندیش که یکی از آن روضه خوانی است بیش از هزار مبلغ به استان فارس اعزام شده اند، این مبلغین به موضوع سخنرانی، عزاداری و تعزیه داری پرداخته اند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد حدود هزار نفر مبلغ ۷۰ درصد بومی و ۳۰ درصد غیر بومی بوده که از شهر مقدس قم اعزام شده اند، در واقع همان ۳۰ درصد نیز بومی استان فارس بودند اما در قم تحصیل می کنند چرا که این افراد نسبت به گویش و رسم و رسومات مردم فارس آشنایی بیشتری دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha