جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
امام جمعہ ممبئی مولانا سید احمد علی عابدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد علی عابدی در مسجد خوجه ها در شهر بمبئی هندوستان گفت: در صورتی ما اشرف مخلوقات هستیم که منفعت و سود ما به دیگران برسد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد علی عابدی در مسجد جامع خوجه های شهر بمبئی هند در جمع مردم نمازگزار گفت: خداوند متعال در این ایام دو نعمت بزرگ را به ما عطا فرموده است؛ یکی وجود مبارک حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) است که از برکت وجود او همه عالم هدایت می شوند . و نعمت دیگری که بقای دین ما مدیون آن است وجود مبارک و نازنین حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) است. لذا با توجه به اهمیت این دونعمت بزرگ در این ایام ، می طلبد که اهتمام خاصی نسبت به این ایام داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت خدمت به دیگران گفت: خداوند انسان را بهترین مخلوقات معرفی کرده است، این لقب در صورتی بر انسان صدق می کند که نفع او به دیگران برسد.

وی در ادامه گفت: آیا در دین اسلام فقط من و فرزندانم مهم هستیم و هیچ وظیفه ای در قبال جامعه نداریم ؟ آیا در این صورت ما انسان های الهی و مسلمان واقعی هستیم ؟

ایشان گفت: اگر ما خود را اشرف مخلوقات و پیرو مکتب اسلام و اهل بیت معصومین می دانیم ، دین ما یک دین فردی نیست بلکه اجتماعی و انسان دوستی است ، باید به دیگران خدمت و منفعت برسانیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha