جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/ نشست خبری مدیرکل اوقاف استان قم با اصحاب رسانه

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری، قبرستان را براساس نظر واقف محلی برای دفن اموات مومنین دانست و تصریح کرد: اجازه نمی‌دهم یک وجب از قبرستان نو را خلاف نظر واقف به بهانه زیبایی سازی شهری تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به دست درازی‌هایی که درگذشته نسبت به برخی از موقوفات صورت می‌گرفت، تصریح کرد: در دو سال گذشته تمام موقوفات استان سند دار شده و قم اولین استانی است که موقوفه‌ی بدون سند ندارد.

ببینید:

تصاویر نشست خبری مدیرکل اوقاف استان قم به مناسبت هفته وقف

وی با اشاره به ثبت ۳۳ وقف جدید در یکسال گذشته گفت: در طول مدت مدیریت ما بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته که اگر به بهره‌برداری برسد روی عواید موقوفات تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به استقبال زائران ایرانی و غیر ایرانی از بقاع متبرکه امامزادگان استان، ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی و در بقاع متبرکه را ضروری دانست.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری از مدیریت شهری از ساماندهی برخی از قبرستان‌های شهر انتقاد کرد و گفت: ساماندهی قبرستان وادی السلام نمونه‌ای از اقدامات خلاف نظر واقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، قبرستان را براساس نظر واقف محلی برای دفن اموات مومنین دانست و تصریح کرد: اجازه نمی‌دهم یک وجب از قبرستان نو را خلاف نظر واقف به بهانه زیبایی سازی شهری تغییر دهند.

وی، آزادی زندانیان غیرعمد مالی را از دیگر اقدامات اداره اوقاف وامور خیریه استان قم اعلام کرد و افزود: با کمک خیران در یکسال گذشته ۳۳ زندانی با هزینه ۹۰۰میلیون تومان آزاد شدند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری، فعالیت‌های قرآن آموزی و مسابقات و محافل قرآنی را از برنامه‌های دارای اولویت در امامزادگان اعلام کرد و افزود: برای اولین بار در استان قم مسابقات معارف قرآنی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha