جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/ آیین زنگ مهر و مقاومت و نماز

حوزه/ امام جمعه سلطانیه گفت: ارزش هر انسان به چگونگی به کارگیری از علم است و هر علمی که انسان را خدایی کند علم واقعی است و اگر از خدا دور کند، ارزشی ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام حسینی نسب، امام جمعه شهرستان سلطانیه، در آیین زنگ مهر و مقاومت و نماز با گرامیداشت تقارن آغاز سال تحصیلی جدید با میلاد کریمانه پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) و تقارن همه ساله با هفته دفاع مقدس، به جایگاه علم و معلم اشاره کرد و گفت: معلمی کار خدا، انبیا و فرشتگان است و علم و دانش دو بالی هستند که انسان با آنها پرواز می کند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه ارزش هر انسان به چگونگی به کارگیری از علم است و هر علمی که انسان را خدایی کند علم واقعی است و اگر از خدا دور کند، ارزشی ندارد، گفت: معلم هم با عدد ۱ ریاضی می تواند درس خداشناسی بدهد و دانش آموزان را صراط مستقیم هدایت کند، هم با موضوعات مربوط به موجودات و کوه ها و دشت و صحرا، هم با موضوعات پزشکی مثل تنفس و قلب و ... می تواند هدایتگری کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شاخص و شهدای دانش آموز و با بیان اینکه نقل سیره شهدا هدایتگر است، گفت: حضور شهیده مرضیه حدیدچی از شهدای شاخص امسال در جمع هیئت اعزامی ابلاغ پیام امام به گورباچوف، نشانگر این است که جایگاه زن در اسلام این است که دنیا را به حق دعوت می کند.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه بهترین روش تربیتی، روش عملی است و معلمان با عمل خود باید هدایتگر دانش آموزان باشند، اگر وقت نماز است و نماز جماعت، با حضور در نماز و اگر موضوع حجاب و عفاف و حیا است با حجاب و عفاف عملی خود، افزود: حجاب دستور قرآن است و در آیات ۳۱ نور و ۵۹ احزاب به صراحت بیان شده و حتی اینکه یک زن و دختر روسری خود را چطور ببند.

امام جمعه سلطانیه گفت: غیرت دینی ، غیرت نسبت به خانواده و ناموس و غیرت به وطن از درسهای هفته دفاع مقدس است و شهدا مظهر غیرت هستند.

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: نمی گوییم که تربیت فقط در مدرسه اتفاق می افتد ولی قطعا معلم مومن و انقلابی و دلسوز می تواند تاثیر گذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha