جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت الاسلام صفی خانی

 حوزه / رزمنده روحانی دفاع مقدس گفت: ۴ هزار شهید روحانی در کشور و در استان قزوین بیش از ۱۰۷ شهید روحانی تقدیم کرده ایم که نشان می دهد روحانیت در دوران پر افتخار دفاع مقدس مانند همه اقشار پیشگام بودند 

حجت الاسلام علاء الدین صفی خانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به نقش روحانیت در آن دوران فراموش نشدنی پرداخت و گفت: روحانیت در جبهه ها هم دوش رزمندگان در اکثر عملیات های مهم حضور فعالی داشتند و برخی از افراد نیز در زمینه تبلیغی و بیان مسایل شرعی و دینی برای رزمندگان دریغ نمی کردند و در برخی موارد حتی اگر رزمندگان نیازمند همفکری بودند با روحانیت مشورت می کردند.

حجت الاسلام صفی خانی خاطرنشان کرد: روحانیونی که به جبهه ها اعزام می شدند هم کار شان تبلیغی بود و هم رزمی و حتی بعضی از روحانیون نیز در بیشتر عملیات مهم حضور موثری داشتند وقتی که فردی به جبهه اعزام می شد رده و رسته وی مشخص می شد.

این رزمنده روحانی دفاع مقدس بیان کرد: شهدای روحانی هشت سال دفاع مقدس در کنار موضوع طلبگی، در امور تخصصی جبهه مانند آرپیچی‌زنی، تک تیراندازی، غواصی، تخریب چی، مخابرات و امدادگر نقش بسیار مهمی در دفاع مقدس داشتند و نشان دادند که روحانیت همواره در کنار مردم حضور دارند.

وی ادامه داد: در هشت سال جنگ تحمیلی هر قشری و صنفی هرچه می‌توانست دریغ نمی‌کرد. عده ای جهاد مالی می‌کردند و عده ای دیگر، جهاد جانی و عده ای نیز جهاد فکری و فرهنگی. اما همه در یک صف و یک خط بودند.

وی اظهار کرد: بی شک دفاع مقدس ماندگار و همیشگی خواهد بود؛ چرا که ملت عزیز ایران در مقابل استکبار و رژیم کودک‌کش همواره ایستاده و از این مرز و بوم در برابر دشمنان پاسداری می کنند.
رزمنده روحانی دفاع مقدس بیان کرد: وظیفه همه ما دفاع از آرمان های مقدس مدافعان و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی است و امید است که با درس‌گرفتن از دفاع مقدس آن را حفظ و نگهداری کنیم.

حجت الاسلام صفی خانی عنوان کرد:دوران دفاع مقدس، عرصه وحدت و همدلی و یکپارچگی ملتی بود که با ویژگی ایثار و فداکاری و ازخودگذشتگی این پیام را به دنیا دادند، که بدون سلاح و با کمترین امکانات و تجهیزات می‌شود بر دشمنان در جبهه حق بر علیه باطل پیروز شد.

این رزمنده روحانی دفاع مقدس بیان کرد:: ملت بزرگ ایران تا زمانی که حضور پروردگار متعال را در کنار خود احساس می‌کنند و به قدرت و عظمت او ایمان دارند، هرگز در مقابل ظلم و ستم و زورگویی متجاوزان استکباری تسلیم نمی‌شوند.

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: ملت شجاع و مبارز ایران با ویژگی شهادت طلبی و ولایت مداری و برخورداری از بصیرت و آگاهی و دشمن شناسی به حول و قوه الهی هرگونه تهدیدات و تهاجمات و فشارهای ظالمانه دشمنان را بی اثر خواهد کرد.

روحانیت در دوران پر افتخار دفاع مقدس مانند همه اقشار پیشگام بودند


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha