جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
طباطبایی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد، یکی از اقدامات خوب برای بی نیازی کشور از دشمن را فعالیت های کشاورزی دانست و گفت: همه باید سعی کنیم کاری انجام دهیم که در هیچ موردی به دشمن نیاز پیدا نکنیم و سعی همه مردم باید بر این باشد که خود را از کفر بی نیاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، ظهر امروز در دیدار با مسئولان مرکز تحقیقات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، با اشاره به آیه ۲ سوره حجرات درباره رعایت شأن و منزلت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: رفتاری که خداوند با پیامبر اسلام دارد سبب تعجب انسان می شود، در وهله اول در هیچ موردی در قرآن کریم نام پیامبر به عنوان این که حضرت چنین کلامی را بیان کرده وجود ندارد و با نام، حضرت را یاد نکرده، بلکه با صفت، پیامبر اعظم(ص) را یاد فرموده است.

وی افزود: نکته دیگر این است که خداوند تاکید می کند مسلمانان زمانی که با پیامبر صحبت می کنند صدای خود را بالا نبرند و می فرماید: " یَـٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ لَا تَرۡفَعُوٓاْ أَصۡوَٰتَکُمۡ فَوۡقَ صَوۡتِ ٱلنَّبِیِّ " ، لذا مردم باید بفهمند با چه فردی صحبت می کنند.

امام جمعه اصفهان با بیان تاکیدات پروردگار در رعایت شأن و حال رسول خدا توسط مسلمین گفت: در آیه دیگری خداوند می فرماید: " یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُیُوتَ النَّبِیِّ إِلَّا أَنْ یُؤْذَنَ لَکُمْ إِلَیٰ طَعَامٍ غَیْرَ نَاظِرِینَ إِنَاهُ وَلَٰکِنْ إِذَا دُعِیتُمْ فَادْخُلُوا" .

وی اضافه کرد: هر مقدار بشر رشد بیشتری یافته برنامه پیامبران پیچیده تر شده است و معجزات آنها نیز با هم فرق می کند و معجزات پیامبران گذشته، معجزات عوام پسند بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: بشر دوران کودکی، نوجوانی و جوانی داشته و زمانی بشر همانند کودکان و امت واحد بوده و مدت ها گذشته تا به تمدن فعلی رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: معجزه امری است که بشر عادی از عهده آن برنمی آید، البته برخی با ریاضت ، کارهای خاص انجام می دهند اما قادر به انجام معجزه نیستند و معجزه امری است که تا قیامت، دیگر فردی قادر به انجام آن نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر این که معجزه پیامبر اسلام (ص) پس از رحلت حضرت نیز ادامه دارد تصریح کرد: عصا در دست موسی و زنده کردن مرده توسط حضرت عیسی در زمان حیات این پیامبران رخ داد و ادامه نداشت و لذا اگر همه انسان ها جمع شوند نمی توانند کتابی همانند قرآن کریم بیاورند.

وی افزود: این بشر رشد کرده است و بنابراین معجزه آن معجزه دیگری است و پیامبر آن پیامبر خاتم است و این بشر هم چنان رو به رشد است و هر مقدار عقل بشر بیشتر می شود، توجه آن به دین بیشتر شده است.

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: اعتراضاتی که در دنیا بر علیه جنایات اسرائیل بر مردم غزه در جریان است نشان از رشد عقل بشر و توجه به اسلام دارد و لذا هر کشته ای که مردم غزه می دهند به ضرر اسرائیل بوده و رژیم صهیونیستی به دست خود در حال یهودزدایی و یهودستیزی است.

وی اضافه کرد: باید شاکر خداوند باشیم که در دورانی قرار گرفته ایم که می توانیم به وظیفه خود درباره اسلام عمل کنیم و یکی از وظایف ما این است که زیر بار ظلم نرویم و البته این مسیر سختی نیز دارد و همه انبیاء و ائمه اطهار این سختی ها را متحمل شده اند اما هیچ یک از انبیاء و اولیاء با طاغوت بیعت نکرده اند.

وی یکی از اقدامات خوب برای بی نیازی کشور از دشمن را فعالیت های کشاورزی دانست و گفت: همه باید سعی کنیم کاری انجام دهیم که در هیچ موردی به دشمن نیاز پیدا نکنیم و سعی همه مردم باید بر این باشد که خود را از کفر بی نیاز کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha