جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
بازدید

حوزه/ خانم برقعی و هیئت همراه جهت شناخت بیشتر ادیان و آیین‌های مختلف در کشور تایلند از معبد شهر سوخته و آرون بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها و هیئت همراه جهت شناخت بیشتر ادیان و آیین‌های مختلف در کشور تایلند از معبد شهر سوخته بازدید کردند.

تاریخی‌ترین بنای تایلند، شهر تاریخی آیوتایا (Ayutthaya ) معروف به شهر سوخته است که در دوران خود، یکی از بزرگترین شهرهای دنیا محسوب می‌شده و بیشتر از ۴ قرن پایتخت تایلند بوده است.

در سال ۱۳۵۰، پادشاهی آیوتایا بوجود آمد و در قرن ۱۶ به اوج قدرت و ثروت رسید و توانست قلمرو خود را بسیار گسترش دهد. پادشاهان زیادی در آن دوران بر این شهر حکومت کردند و آنقدر روابط آیوتایا قوی بود که حتی در زمان پادشاهی لویی چهاردهم، با فرانسه در ارتباط بود و این نشان دهنده ی قدرت این شهر در آن دوران است.

آیوتایا روی جزیره ای که بوسیله ی ۳ رودخانه ای که شهر را به دریا متصل می‌کرد، قرار داشت. این مکان به این دلیل انتخاب شد که از نظر دسترسی دشمن، بهترین مکان و کاملا در امان بود و از طرفی از سیل‌های فصلی هم در امنیت بود.

شهر آیوتایا در سال ۱۷۶۷ به وسیله ارتش برمه مورد حمله قرار گرفت، آنها شهر را کاملا سوزاندند، آنجا را فتح کردند و ساکنان آیوتایا را مجبور به ترک شهر کردند. این شهر هیچ وقت بازسازی نشد و فانوس ثروت و فرهنگ آن برای همیشه خاموش شد و به یک مکان باستان شناسی (چیزی که امروز می‌بینیم) تبدیل شد. امروزه این شهر در استان فرا ناخون سی آیوتایا قرار دارد و دولت تایلند موفق شد در سال ۱۹۹۱ میلادی، شهر سوخته بانکوک را در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha