جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
سیدحسین ساجد

حوزه/رئیس مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی گفت: موضوع تبلیغ هدف غایی طلاب علوم دینی است. اسلام دینی جهان شمول است و وظیفه طلاب است، از شرق تا غرب عالم همه مشتاقان معارف ناب الهی را از این گفتمان نورانی سیراب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین ساجد، رئیس مجتمع زبان، ادبیات فرهنگ شناسی جامعه المصطفی العالمیه دوشنبه دوم مهرماه در آیین آغاز سال جدید تحصیلی این مجتمع آموزشی با اشاره به شعار سال جدید تحصیلی المصطفی با عنوان «تحول آموزشی در چشم انداز تمدن نوین اسلامی»، اظهارکرد: تمام کلمات این شعار به صورت هدفمند انتخاب شده است و همه ما باید بکوشیم در جهت تحقق اهداف آن گام برداریم.

وی با تبریک فرارسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس و آغاز سال جدید تحصیلی، افزود: تحصیل، تحقیق و پژوهش و تبلیغ، اهداف عالی برای همه طلاب علوم دینی است. در بحث تحصیل باید به موضوع تحول آموزشی توجه داشته باشیم. بر اساس این طرح رشته های جدید و متنوع در مقاطع کارشناسی تا دکتری جامعه المصطفی طراحی و راه اندازی شده است که باید از این فرصت استفاده نماییم.

ساجد افزود: از گروه های علمی مجتمع زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی انتظار می رود به عرصه زبان های جدید و مورد نیاز جوامع ورود جدی داشته باشند تا تنوع زبانی رشته های مجتمع به پنجاه زبان افزایش یابد.

رئیس مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی، با تاکید بر اهمیت موضوع پژوهش و تحقیق، یادآور شد: موضوع تدوین و نگارش مقالات از مقطع کارشناسی باید مورد توجه قرار گیرد تا به سرعت نقاط ضعف طلاب در این عرصه مرتفع گردد. از نظر برگزاری کرسی‌های علمی و نشست‌های پژوهشی تحول خوبی در مجموعه روی داده است که باید ارتقا یابد.

وی با اشاره به برگزاری همایش های متنوع مجتمع زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی در سال های گذشته، اظهار داشت: نیاز است یک برآوردی از نقاط ضعف و قوت داشته باشیم و در همایش بعدی که به شرق آسیا اختصاص دارد، این تجربیات مورد استفاده قرار گیرد.

ساجد با تاکید بر توجه ویژه به پرورش تربیتی و تهذیب طلاب، گفت: موضوع تبلیغ هدف غایی طلاب علوم دینی است. اسلام دینی جهان شمول است و وظیفه ماست تا از شرق تا غرب عالم همه مشتاقان معارف ناب الهی را از این گفتمان نورانی سیراب کنیم. این ارتباط باید به صورت حضوری و مجازی دنبال شود؛ به ویژه در عرصه فضای مجازی و تکنولوژی های جدید از جمله هوش مصنوعی باید گام های جدی برداشته شود. بیداری در سیستم آکادمیک غرب نسبت به مسائل جاری در فلسطین و غزه یکی از نتایج این رویکرد به شمار می آید.

رئیس مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات وفرهنگ شناسی در پایان خاطرنشان کرد: تسلط فضلای حوزه علمیه به مسئله زبان و فرهنگ در عصر حاضر اهمیت فراوانی دارد و اکنون این ظرفیت در مجتمع فراهم است و امیدواریم به نحو احسن از این توفیق استفاده نماییم زیرا غفلت از این فرصت ها موجب حسرت خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha