جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
یاوران وقف

آئین اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم و همایش یاوران وقف در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آئین اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم و همایش یاوران وقف، شامگاه دوشنبه دوم مهرماه ۱۴۰۳ در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) قم برگزار شد.

در این مراسم که با حضور قاریان، حافظان، اصحاب قرآنی، واقفین، خیرین و متولیان حوزه وقف همراه بود، از برگزیدگان چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم و همچنین یاوران وقف تقدیر به عمل آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم طی سخنانی در این مراسم، ماه ربیع را ماه شادی اهل‌بیت علیهم السلام و محبان آن بزرگواران دانست و گفت: حضرت محمد(ص) اولین واقف در دین اسلام هستندکه بسیاری از موقوفات ایشان هنوز موجود است.

وی افزود: اینکه واقفین عزیز بخشی از اموال و بعضا تمامی اموال خود را وقف می‌کنند، به تأسی از پیامبر گرامی اسلام و سایر معصومین (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم، فرهنگ وقف را مورد عنایت دین اسلام و ائمه معصومین (ع) دانست و گفت: حراست از موقوفات و امانت‌داری در حیطه حفظ نیات واقفین و اجرایی کردن آنها، از جمله وظایف متولیان امور وقف است.

حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به شبهه‌افکنی برخی از افراد در مورد برخی از موقوفات، یادآور شد: این افراد بدانند این کارشان خدمت به ضعفا و مستمندان نیست، چون جامعه امروز شدیدا به کمک به دهک‌های پایین نیاز دارد. بنابراین نباید به جای کمک به گسترش فرهنگ وقف، باعث شویم دل واقفان در هنگام وقف بلرزد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، موقوفات را از مهم‌ترین مسائل مالی اسلام بیان کرد.

وی گفت: به دلیل تقارن مسابقات قرآن کریم و هفته وقف، تصمیم بر این شد تا به خاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت شرکت‌کنندگان، به جای برگزاری دو جلسه متفاوت، هر دو برنامه در یک جلسه گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت.

آیت‌الله حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سخنران ویژه این مراسم بود.

در بخش تقدیر از یاوران وقف؛ از واقفان برتر، دستگاه‌های دولتی برتر در حوزه وقف، متولیان برتر، هیئت‌ امنای برگزیده، مدیران اجرایی برگزیده، مدیران مرکز افق برگزیده و نیز خادمان برگزیده بقاع متبرکه تقدیر به عمل آمد.

در بخش برگزیدگان چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم نیز در دو بخش برادران و خواهران در رشته‌های حفظ کامل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق و ترتیل و دعاخوانی در دو گروه نوجوانان و بزرگسالان با اهدای جوایزی تقدیر شد.

اجرای گروه تواشیح بین‌المللی معراج قم از برنامه‌های دیگر آئین اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم و همایش یاوران وقف بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha