جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت الاسلام حاجتی

حوزه/ برخی از تحلیلگران جبهه انقلاب باید با مطالعه "عمیقتر" و مراجعه "جامع" به شیوه اظهار موضع و تحلیل از سوی امام خمینی قدس سره در مواجه با موارد مشابه، آن را الگوی خود در شیوه بررسی حقیقت میدان و تحلیل عمیق آثار حملات سبعانه دشمن و شهادت جمعی از مردم بیگناه و سرداران و سربازان محور مقاومت و تحولات جاری قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین میراحمد رضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در صفحه شخصی خود با این عنوان که: «تحلیلگران جبهه انقلاب در تحلیل میدان خطا نکنند!» و «در مواجهه با موضوع شهادت رزمندگان و فرماندهان جبهه مقاومت، مثل امام خمینی بیندیشیم» به بیان این نکات پرداخت:

۱. اخبار شهادت ۴۲ سرباز انقلاب اسلامی و فرماندهان رشید حزب الله در در طی ۷۲ ساعت در لبنان به‌دست صهیونیست‌ها بسی سخت و ناگوار بود، اما از آن ناگوارتر ارائه تحلیل‌های سطحی و بیگانه با معارف ناب اسلامی و انقلابی میباشد که به جای تبیین تحولات، خود تولید شبهه می‌نماید.

۲. در سخنان و نوشتار برخی از تحلیلگران خودی لغزش‌هایی دیده می‌شود! و برخی از تحلیلهای ارائه شده این روزها در مواجه با تحولات میدانی لبنان و فلسطین حاوی مضامینی است مشعر به: "تحیر و ناامیدی و سستی و اندوه؛ و از آن بوی بی اعتمادی به اتاق عملیات محور مقاومت و القاء سستی فرماندهان جبهه مقاومت در پاسخگوئی به جنایات رژیم صهیونیستی به مشام میرسد! خروجی اینگونه تحلیل‌ها در یک کلام تولید شبهه و زیر سوال بردن جبهه خودی است!!

۳. این خروجی خود دلیل محکم و مستدلی است که صاحب اینگونه تحلیل‌ها، با مکتب فکری و عملی خمینی کبیر، و شیوه مواجه "عقلانی" و در عین حال "حماسی" امام روح الله با صحنه هایی از این قبیل (بلکه بسیار سخت تر) مقداری بیگانه اند.

۴. این بخشی از همان لغزش‌گاهی است که امام خامنه ای بارها جبهه انقلاب را از گرفتار آمدن در دام آن "برحذر" داشتند و فرمودند: امام بهترین شاخص برای ما است... خط امام صراط مستقیم انقلاب اسلامی است... اگر از آن تخطی نماییم :سیلی میخوریم.

۵. به نظر نگارنده برخی از تحلیلگران جبهه انقلاب باید با مطالعه "عمیقتر" و مراجعه "جامع" به شیوه اظهار موضع و تحلیل از سوی امام خمینی قدس سره در مواجه با موارد مشابه، آن را الگوی خود در شیوه بررسی حقیقت میدان و تحلیل عمیق آثار حملات سبعانه دشمن و شهادت جمعی از مردم بیگناه و سرداران و سربازان محور مقاومت و تحولات جاری قرار دهند.

۶. بعنوان نمونه مخاطبین را ارجاع میدهم به موضعگیری "حضرت روح الله" بعد از شکست ظاهری سنگین لشکریان اسلام در عملیات "والفجر مقدماتی" در سال ۶۱ (که در فایل صوتی به آن خواهیم پرداخت) و یا پیام امام خمینی بعد از حادثه تروریستی ۷تیر و شهادت شهید بهشتی و شهادت و جراحت جمع کثیری از مسئولین کلیدی سه قوه نظام‌، که امام در آن به جای آه و ناله و نوحه سرایی دشمن شاد کن، "برای دشمن رجز خواندند"! و بر ادامه حرکت طوفانی ملت ایران در مبارزه با ابرقدرت‌ها و... تاکید نمودند (که در پست بعدی خلاصه آن را ارائه میگردد)

۷. به عبارت واضحتر باید "مفهوم شکست و پیروزی" را بر اساس اندیشه ناب امام خمینی و امام خامنه ای "باز تعریف" نموده و بر مبنای آن به تحلیل و تبیین درست میدان مصاف با جبهه کفر و شهادت شهیدانمان بپردازیم، واِلا ناخواسته در "جنگ شناختی" دشمن گرفتار آمده و به جای تقویت جبهه خودی به "تضعیف" آن می پردازیم!

إِنْ یَمْسَسْکُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ ۚ وَتِلْکَ الْأَیَّامُ نُدَاوِلُهَا بَیْنَ النَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَیَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَدَاءَ ۗ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ الظَّالِمِینَ (۱۴۰/ آل عمران)

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی در پستی دیگر به این موضوع ادامه داد و با عنوان «درس‌های امام خمینی جهت تحلیل صحیح میدان جنگ و جهاد و شهادت» اینگونه نوشت:

همانگونه که در نوشتار قبل ذکر نمودم در هنگامه نبرد تعیین کننده حزب الله و محور مقاومت با اسرائیل بلکه جهان کفر، به نظر میرسد جهادگران عرصه تبیین برای پرهیز از خطا در دستیابی به "تحلیل صحیح راهبردی" باید به سیره و منطق امام عقلانیت و حماسه یعنی حضرت روح الله مراجعه و از آن الگو برداری نمایند؛ امری که همواره مورد تاکید امام خامنه ای بوده است

به همین جهت بخشی از پیام امام خمینی بعد از انفجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت ۷۲ تن از مسئولین کلیدی کشور و شهید بهشتی، در حالیکه:

حضرت آقا هم ترور شده بود و وضعیت کشور به شدت آشفته و صدام ده‌ها هزار کیلومتر از خاک کشور به تصرف در آورده و رسما اعلام کرده بود تنها با نابودی جمهوری اسلامی عقب نشبنی مینماید، را مرور مینماییم،

پیامی لبریز از:

"امید و اعتماد به وعده الهی و تحقیر دشمن و روحیه بخش و...که قطعا در این ایام برای جبهه انقلاب و صاحبان قلم و سخن درس آموز و رهگشا است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون‏

ملتی که برای ... اجرای احکام قرآن مجید و کوتاه کردن دست‏‎ ‎‏جنایتکاران ابرقدرت... قیام نموده است، خود را برای‏‎ ‎‏شهادت و شهید دادن آماده نموده است؛

و به خود باکی راه نمی دهد که دست جنایت‏‎ ‎‏ابرقدرت‌ها از آستین مشتی جنایتکار حرفه ای بیرون آید و بهترین فرزندان راستین او را به‏‎ ‎‏شهادت رساند

مگر شهادت ارثی نیست که از موالیان ما که حیات را عقیده و جهاد‏‎ ‎‏می دانستند و در راه مکتب پرافتخار اسلام با خون خود و جوانان عزیز خود از آن‏‎ ‎‏پاسداری می کردند به ملت شهیدپرور ما رسیده است؟...

مگر ما پیروان پاکان سرباخته در راه هدف نیستیم که از شهادت عزیزان خود به دل‏‎ ‎‏تردیدی راه دهیم؟

مگر دشمن قدرت آن دارد که با جنایت خود مکارم و ارزشهای‏‎ ‎‏انسانی شهیدان عزیز ما را از آنان سلب کند؟

مگر دشمن‌های فضیلت می توانند جز این‏‎ ‎‏خرقۀ خاکی را از دوستان خدا و عاشقان حقیقت بگیرند؟ بگذار این ددمنشان که جز به‏‎ ‎‏«من» و «ما» های خود نمی اندیشند و ‏‏یأکلون کما تأکل الانعام‏،‎‏ عاشقان راه حق را از بند‏‎ ‎‏طبیعت رهانده و به فضای آزاد جوار معشوق برسانند.

ننگتان باد ای تفاله های شیطان، و عارتان باد ای خودفروختگان به جنایتکاران‏‎ ‎‏بین المللی،

در‏‎ ‎‏سوراخ‌ها خزیده و دست به جنایاتی ابلهانه زده‌اید که به خیال خام خود ملت شهیدپرور و‏‎ ‎‏فداکار را با این اعمال وحشیانه بترسانید، و نمی دانید که در قاموس شهادت واژۀ وحشت‏‎ ‎‏نیست

اکنون اسلام به این شهیدان و شهیدپروران افتخار می کند و با سرافرازی همۀ مردم‏‎ ‎‏را دعوت به پایداری می نماید، و ما مصمم هستیم که روزی رخش ببینیم و این جان که از‏‎ ‎‏اوست تسلیم وی کنیم.‏

ما گرچه برادران بسیار‏‎ ‎‏متعهدی را از دست دادیم که ‏‏اشداء علی الکفار رحماء بینهم‏‎ بودند و برای ملت مظلوم و‏‎ ‎‏نهادهای انقلابی سدی استوار و شجره ای ثمربخش به شمار می رفتند، لکن سیل‏‎ ‎‏خروشان خلق و امواج شکنندۀ ملت با اتحاد و اتکال به خدای بزرگ هر کمبودی را‏‎ ‎‏جبران خواهد کرد

ملت ... با اعتماد به قدرت لایزال قادر متعال همچون دریایی مواج‏‎ ‎‏به پیش می رود و در مقابل ابرقدرت‌ها و تفاله های آنان با صفی مرصوص‏ ایستاده است،‏‎ ‎‏و شما درماندگان عاجز را که در سوراخ‌ها خزیده اید و نفَسهای آخر را می کشید به جهنم‏‎ ‎‏می فرستد و خداوند بزرگ پشت و پناه این کشور و ملت.

روح الله الموسوی الخمینی‏
(صحیفه امام ج ۱۵ ص یک الی سه)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha