یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
کد خبر: 1186023
۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
جلالی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه در وقف‌های جدید نیاز به حمایت داریم، گفت: در استان کرمان نیاز جدی به وقف در حوزه درمان داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان امروز در نشست خبری به مناسبت هفته وقف ضمن اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله درباره آثار صدقه جاریه اظهار کرد: وقف یکی از مصادیق صدقه جاریه است.

وی با بیان اینکه نگین موقوفات استان کرمان، بحث عزاداری اهل بیت به ویژه امام حسین علیه السلام است؛ افزود: در سال‎‌های اخیر برخی اقدامات اوقاف ساماندهی و در راستای اجرای نیت واقف به صورت سراسری انجام می‌شود مثل تشرف جمعی از پاکبانان، کادر درمان و ... به مشهد مقدس.

حجت‌الاسلام جلالی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اشاره به وقف‌هایی که توسط رزمندگان صورت گرفته، بیان کرد: بیت‌الزهرای کرمان مجموعه‌ای است که توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۹۲ و در ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها وقف شد.

مدیرکل اوقاف استان کرمان گفت: قبل از آن نیز حاج قاسم چندین سال روضه‌خوانی در منزلش داشت و امروز بیت‌الزهرا یکی از مکان‌های ترویج فرهنگ و مکتب حاج قاسم است.

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: هفته وقف از ۱۶ ربیع‌الاول(۳۰ شهریورماه) آغاز شده و امسال ۵۰۰ برنامه فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و ... در سطح استان استان اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به توزیع ۱۰۰۰ بسته «مهر تحصیلی» در روز پایانی هفته وقف با حضور معاون اوقاف کشور، افزود: پروژه تالار احسان شهر کرمان که چند سال راکد بود، هفتم مهرماه افتتاح خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: کار تثبیت مالکیت موقوفات استان به حدود ۸۰ درصد رسیده و ما پیگیر حل مشکلات موقوفات و ایجاد ارزش افزوده برای آنها و توسعه سرمایه‌گذاری هستیم.

وی در همین رابطه افزود: در مجتمع دامداری باغین، حدود ۴۰۰۰ دام سبک پرورش داده می‌شود و بنا داریم پرورش دام مولد استان را به ۱۵ هزار رأس برسانیم.

حجت‌الاسلام جلالی همچنین به برپایی موکب و حمایت از موکب‌ها در ایام اربعین حسینی در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان اشاره کرد و در ادامه گفت: چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم برگزار شده و در هفته وقف از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

مدیرکل اوقاف استان کرمان با اشاره به تلاش برای تعیین تکلیف اراضی وقفی که بخشی از آن خارج از محدوده شهر است، افزود: در صورتی که این اراضی الحاق شود، هم می‌تواند کمکی برای ساخت مسکن در نهضت ملی باشد و هم جلوگیری از تصرف اراضی خواهد بود.

حجت‌الاسلام جلالی در پایان بر لزوم فرهنگسازی رسانه‌ها در راستای همراهی مستاجران با اوقاف تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha