جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
علی خورشیدی

حوزه/ امام جمعه بیجار گفت: روحانیون و طلاب نقش مهمی در ترویج سنت حسنه وقف بر عهده دارند و از مروجین اصلی این امر مهم هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سنندج، حجت الاسلام علی خورشیدی، امام جمعه بیجار استان کردستان، در همایش یاوران وقف که در مجتمع نور برگزار شد، اظهار کرد: تقارن هفته وحدت، دفاع مقدس و هفته وقف اهمیت زیادی دارد و باید این تقارن مهم را گرامیداشت.

وی افزود: اولین بنیانگذار وقف در اسلام پیامبر اکرم (ص) بودند و سپس اهل بیت (ع) به اهمیت وقف پرداختند و هم به این مهم عمل کردند.

حجت الاسلام خورشیدی ادامه داد: بسیاری از وقف‌هایی که در صدر اسلام وجود داشته مانند کاشت درخت و حفر چاه هنوز هم ادامه دارد و این یک صدقه جاریه است.

وی ابراز داشت: سه چیز در جامعه ماندگار است و اهمیت زیادی دارد یکی ولد صالح دوم نوشته یا کتابی بر جای بگذارد و سوم صدقه جاریه که همان وقف است.

امام جمعه بیجار عنوان کرد: در این شهرستان چندین سال است موقوفاتی با نیات مختلف وجود دارد در حوزه‌های مختلف وقف انجام شده است.

وی به اهمیت وقف اشاره کرد و ابراز داشت: چه نیت‌های پاکی بوده که پس از مرگ طرف اما ثواب آن وجود دارد و باید به این مهم توجه کرد که وقف جدای از روحانیت نیست و روحانیون مروجین اصلی وقف هستند.

امام جمعه بیجار گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید بر ترویج وقف در جامعه دارند و ما نیز باید به این امر مهم عمل کنیم.

حجت الاسلام خورشیدی تاکید کرد: لازم است موقوفات در حوزه‌های مختلفی احیا شود و به بخش پزشکی و درمانی نیز توجه شود.

وی اعلام کرد: تشویق مردم به ایجاد وقف‌های جدید اهمیت زیادی دارد و باید در این راستا تلاش کرد.

حجت الاسلام خورشیدی گفت: از برکات وقف توزیع اموال بین مردم است و یکی از وظایف مسلمانان طبق فرمایش رهبر احساس وظیفه در برابر یکدیگر است و امیدواریم این امر مهم بیش از پیش ترویج پیدا کند.

امام جمعه بیجار خاطر نشان کرد: لازم است تا از طلاب حمایت بیشتری صورت بگیرد تا بتوانیم فرهنگ وقف را با تلاش طلاب ترویج دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha