جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
مدیرکل اوقاف قم

حوزه/ مدیرکل اوقاف استان قم گفت: همانطور که خیرین استان نشان داده‌اند با دوراندیشی و تعقل می‌توان اقدامات زیرساختی و علمی در حوزه وقف انجام داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی آستان مقدس چهار امامزادگان بخش فردو شهرستان کهک که به مناسبت هفته وقف برگزار شد با اشاره به ابیاتی از حافظ شیرازی اظهار کرد: این شاعر ایرانی سروده است: بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم؛ فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم؛ شارحان دیوان او عقیده دارند منظور از مصرع نخست عقل و عشق است.

وی افزود: درآمیختن عقل و عشق، معنای مصرع نخست است و در ادامه گفته است باید با این دو بال، اوج بگیریم و آسمان‌ها را بشکافیم و طرحی جدید به میان آوریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به دیگر ابیات این غزل خاطرنشان کرد: سیر تکاملی بشر نشان می‌دهد انسان‌ها از نظر فکر و تعقل، در هر دوره و زمانی یک پله بالاتر می‌آیند و این مسئله در مورد معنویت و نزدیکی به خداوند هم صدق می‌کند.

وی ادامه داد: مستکبرانی که خارج از حیطه انسانیت عمل می‌کنند، مصداق این حقیقت نیستند اما توده‌های مردم چه مسلمان و چه غیر مسلمان، در همین مسیر در حال تکامل هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری عنوان کرد: اتفاقاتی که در برخی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا رخ داده و صدای فریاد دانشجویان و اساتید علیه صهیونیسم بلند شده، مربوط به کسانی است که آینده جهان را تغییر می‌دهند.

مدیرکل اوقاف استان قم در پایان گفت: همانطور که خیرین استان نشان داده‌اند با دوراندیشی و تعقل می‌توان اقدامات زیرساختی و علمی در حوزه وقف انجام داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha