جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
1

حوزه/ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان با جمعی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی قم دیدار کرد و در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر حسین افشین، رئیس بنیاد نخبگان با جمعی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های قم دیدار و از نزدیک در جریان مشکلات، موانع و محدودیت‌های پیش روی جامعه علمی قم قرار گرفت.

اساتید و دانشجویان در این نشست، برخی از چالش‌های جامعه علمی و دانشگاهی از جمله مسائل و مشکلات معیشتی، حمایت صنعت و بازار از نوآوری ها، تمرکززدایی و توجه بیشتر به ظرفیت‌های علمی دیگر استان‌ها و… مطرح و خواستار رفع موانع پیش روی جامعه علمی شدند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان از حمایت هدفمند این بنیاد از طرح‌های علمی خبرداد و گفت: بنیاد ملی نخبگان منابع مالی محدودی دارد، اما تلاش می‌کنیم حمایت‌ها کاملا هدفمند باشد تا طرح‌ها به بار بنشیند و جامعه از ثمرات آن بهره‌مند شود.

افشین ادامه داد: سعی می‌کنیم تا بیش از قبل، صنعتگران و تولیدکنندگان را با جامعه علمی و دانشگاهی مرتبط کنیم.

وی در ادامه به موضوع معیشت جامعه دانشگاهی و علمی کشور اشاره کرد و گفت: اگر معیشت و مسکن نخبگان به خوبی فراهم شود سبب تمرکز بیشتر آنها بر روی کارهای علمی و فناوری می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد، رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه نیز در این نشست عنوان کرد: حوزه های علمیه تقریباً بزرگ‌ترین کانون نخبگانی علوم انسانی و اسلامی با ظرفیت بیش‌ از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر استعداد برتر شناسایی شده و بیش‌ از ۴۰۰ نفر سرآمد و نخبه علوم انسانی می باشند که ظرفیتی بزرگ است و پیوند آن با آنچه امروز در کشور جریان دارد، می‌تواند یک تحول عظیم را رقم بزند که امیدواریم با تلاش‌های مجاهدانه‌ی شما شاهد توفیقات بیشتری در این زمینه باشیم.

حجت‌الاسلام احمد آذربایجانی، طلبه برتر حوزوی نیز در این نشست ضمن بیان پیشنهادهایی عنوان کرد: تقریباً هفت سال است که بنده با فضای بنیاد نخبگان مرتبط هستم و با وجود مجمع نخبگانی خوب در بنیاد با حضور نخبگان حوزوی و دانشگاهی، هیچ بستر مناسبی جهت تعامل و وحدت حوزه و دانشگاه صورت نگرفته است و شبکه سازی‌ها و تعاملات در این بخش بسیار مهم و حائز اهمیت است و می‌تواند در روند پیشرفت جامعه تأثیرگذار باشد که امید است با تلاش‌های جناب‌عالی شاهد تحقق این مسئله باشیم.

وی همچنین با بیان این‌که بعضی طرح‌ها نیاز به بومی‌سازی دارد، در خصوص برخی طرح‌های انجام‌شده که در حالت تعلیق قرار گرفته صحبت کرد و در صورت امکان خواستار راه‌اندازی دوباره آن‌ها شد.

این طلبه جوان ادامه داد: در برخی طرح‌های اجرایی مانند دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری، از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها بیشتر استفاده می‌شود، درصورتی‌که بهتر است این عدالت بین حوزه و دانشگاه صورت پذیرد و به همان میزان که دانشگاه و نخبگان دانشگاهی مورد توجه قرار می‌گیرند به نخبگان حوزوی نیز توجه شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha