جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
.

حوزه/امام جمعه کمالشهر گفت: الله از استحکام سازمانی و نظامی بسیار بالا و اقتدار قوی برخوردار است و تا به امروز پیروز میدان ها بوده. به فضل و توفیق الهی این بار هم پیروز خواهد بود

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز،نماز جمعه کمالشهر به امامت حجت الاسلام نورپور و با حضور مردم و مسئولان این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام نورپور امام جمعه کمالشهر ضمن تقدیر و تشکر از مدیران، معلمان و همه عوامل تعلیم و تربیت گفت: یکی از مهمترین، موثر ترین و بزرگترین مجموعه، در کشور، وزارت آموزش و پرورش است که رسالت بسیار خطیر، سنگین و مهمی را بر عهده دارد؛ تربیت نیرو، تربیت انسان و کادر سازی.

وی افزود: قطعا سعادت و آینده هر کشور در مدارس آن کشور رقم می خورد. به تعبیر دیگر، آموزش و پرورش قلب تپنده پیکر جامعه است. حکم قلب را دارد. هرچقدر این قلب سالم باشد، خوب و منظم و اصولی فعالیت کند بدن و پیکر جامعه سالم خواهد بود و نتیجه اش تربیت نیرو های آگاه، کار آمد، متعهد، شجاع، مومن، رشید و بصیر خواهد بود.

وی ادامه داد :امروز وجود شانزده میلیون و پانصد هزار دانش آموز، یک فرصت عظیم و بی نظیری است که اگر خوب به مسائل آموزشی و تربیتی این عزیزان پرداخته شود سعادت و آینده کشور بیمه می شود که هم به آموزش، به روز، متقن، مفید و حلال مشکلات توجه شود و هم به معنویت، اخلاق، اعتقادات دانش آموزان عنایت شود آن موقع، خروجی این مجموعه عظیم یعنی آموزش و پرورش تحسین بر انگیز، شوق آفرین و دشمن شکن خواهد بود.

وی به نقش مهم خانواده‌ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: البته لازم است خانواده ها و اولیا محترم هم با مدیران مدارس ارتباط تنگاتنگ داشته باشند، مساعدت کنند. جلسات انجمن اولیا و برنامه های آموزش سبک زندگی اسلامی در مدارس پررنگ برگزار شود.

خطیب نماز جمعه کمالشهرضمن گرامیداشت روز جهانی سالمندان گفت :راجع به سالمندان، یک نگرش فرهنگ غرب را داریم و یکی هم نگرش اسلام عزیز. در فرهنگ غرب، سالمندان، ارزش و اعتباری ندارند. با آنها به عنوان موجود های زائد، مزاحم معامله می شود و برای اینکه جوان چند صباحی خوش باشد، آزاد و غیر محدود و مزاحمی نداشته باشد سالمندان را از محیط خانه و روابط خانوادگی طرد و دور می کنند و در خانه سالمندان جا می دهند.

وی افزود:این برخورد فرهنگ غرب و طرفداران آن با سالمندان است. سالمندانی که مریض، علیل و محتاج محبت و مساعدت اند! ولی اسلام به سالمندان خیلی حرمت و منزلت قائل است و چقدر در قرآن و روایات سفارش شده به تکریم آنان اسلام حفظ حرمت و تکریم همه سالمندان را به صورت عموم لازم دانسته است.

وی در ادامه به منابع غنی روایی در این خصوص اشاره کرد و گفت: رسول اکرم (ص) فرمود: «البَرَکَةُ مَعَ أکابِرِکُم»؛ خیر و برکت، به همراه بزرگتر های شماست (بحار الانوار/ج75/ص137)

یا امام صادق (ع) فرمود: «لَیسَ مِنّا مَن لَم یُوَقِّر کَبیرَنا و یَرحَم صَغیرَنا»؛ کسی که بزرگ ما را احترام نکند و کودکان مورد مهر و محبت و عطوفت قرار ندهد از ما نیست (کافی/ج2/ص165)

پیامبر اکرم (ص) فرمود: «إِنَّ مِنْ إِجْلاَلِ الله تَعَالَی إِکْرَامَ ذِی الشَّیْبَةِ المُسْلِمِ»؛ تکریم، تجلیل و احترام یک شخص بزرگسال، تعظیم و تکریم و یزرگداشت خداوند متعال است.

حجت الاسلام نورپور در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) به تبیین جایگاه بزرگان اقوام و فامیل پرداخت و گفت:امام صادق (ع) فرمود: «الشَّیْخُ فِی أَهْلِهِ کَالنَّبِیِّ فِی أُمَّتِه» بنابراین سالمندان در خانواده ها رحمت اند، فیض و موهبت الهی اند و صندوقچه اسرار و تجربه و برکت اند. دعاهای آنها در حق اولاد مستجاب است.

خطیب نماز جمعه کمالشهر در ادامه به مساله غزه اشاره کرد و گفت: قریب به یک سال است که از حادثه غم بار غزه سپری می شود. یک سال است دنیا شاهد وحشیانه ترین جنایات است. یک سال است دنیا شاهد توحش و درنده خویی رژیم سفاک و خونخوار، خبیث، کثیف و گرگ صفت صهیونیستی است.

وی افزود: متاسفانه در این مدت سازمانهای بین المللی مدعی دروغین دفاع از حقوق بشر هم ساکت و تماشا چی اند. قریب به دو میلیارد مسلمان و حاکمان نالائق آنها هم حمایت های ظالمانه آمریکا و اروپا را از رژیم کودک کش را می بینند و اقدام موثری انجام نداده اند و این انفعال، ذلت، خفت و سکوت مرگ بار کشور های به اصطلاح اسلامی، سکوت دانشگاه الازهر مصر و سکوت ترکیه و سایر کشور ها انسان را می کشد.

حجت الاسلام نورپور از نقش حمایتی روه‌های استکبار ستیز منطقه تشکر کرد و گفت:البته آفرین بر غیرت اسلامی حشد الشعبی عراق و انصار الله یمن و رزمندگان فلسطین و غزه بویژه حزب الله مقتدر لبنان که آبرو و مدال افتخارند مردانه در برابر اسرائیل ایستاده اند.

وی باش به دیدار اخیر مقام معظم رهبری در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس خاطرنشان ساخت:مقام معظم رهبری در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس فرمودند: حزب الله عزیز لبنان بخاطر غزه و به خاطر اسلام سینه خود را سپر کرده و در معرض حوادث تلخ قرار می گیرد. بله اخیرا ضرباتی که توسط شمر ها و حرمله های زمانه بصورت نامردانه به این گروه وارد شد خسارت بود ولی دشمن بداند حزب الله با این مسائل عقب نشینی نمی کند، حزب الله از استحکام سازمانی و نظامی بسیار بالا و اقتدار قوی برخوردار است و تا به امروز پیروز میدان ها بوده. به فضل و توفیق الهی این بار هم پیروز خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha