شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
کد خبر: 1187374
۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی نژاد

حوزه/ یادداشتی از حجت الاسلام والمسلمین احمد عبداللهی نژاد مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان با عنوان: «جنایتی به نام سکوت»

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد عبداللهی نژاد مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان در یادداشتی: با عنوان: «جنایتی به نام سکوت» آورده است:

وقتی به تعابیر اهل بیت علیهم السلام در مورد ساکتین می نگرم و در می یابم که ساکت را در ردیف راضی، و راضی را هم تراز جانی قلمداد می کنند، از این همه سکوت وحشت زده می شوم و تصمیم می گیرم فریاد بزنم!

فریاد اول بر سر خودمان؛ خودمان که سکوت را پیشه خود کردیم. خودمان که نام مان مسلمان است و شهرت مان، انقلابی! اما از اسلام به نامش بسنده کردیم و از انقلاب، به نانش! و البته به همین نام و نان هم دل خوش!

ما که هستیم؟ به ایمان پر از شک دلخوش
طفل طبعیم و به بازی و عروسک دلخوش
 

فریاد دوم بر سر آن تصمیم گیران و تصمیم سازانی که با انتخاب مردم یا انتصاب مسئولان، استاندار و فرماندار و شهردار و خلاصه سکاندار شدند و تا بر اریکه قدرت نشستند عریکه خود را عوض کردند، قرار بود داد مستضعفین را بستانند اما دادشان را درآوردند، قرار بود درد مردم را دوا کنند خودشان شدند درد بی درمان، سوابق حسنه گذشتگان را ضایع کردند و لواحق سیئه آفریدند، چنان بر شتر خلافت سوار شدند که گویی قرار نیست روزی پیاده شوند. دستانی که قرار بود روی سر مردم بکشند به کمر خود گرفتند، چاه خود را پر نکردند و برای چاه مردم فتوا صادر کردند، قرار بود برای مردم پل بسازند، اما اعتبار علماء را پلی قرار دادند برای رسیدن به منافع حزبی خودشان، خود رابسیار ارزان فروختند، به یک فقره وام عشقی و یک وعده مشقی و یک سفره مشتی رضایت دادند و به جای اینکه نگاهشان به سقف آسمان باشد، به یکی دو سقف مازاد دل خوش!

پایشان بر لب گور است و حریصند هنوز
با همان هلهله شادند که کودک، دلخوش
 

فریاد سوم بر سر اهل قلم و رسانه و خبر، که اینهمه دفتر و دستک و اهن و تلپ دارند ولی جورشان را باید کاربران فجازی با یک شیطانک همراه و مقداری شارژ اینترنت بکشند. آنهایی که حسابشان پر از مواجب و تولیداتشان سرشار از تهی است، آن ها که از رسالت اصلی خود بازماندند و به یک دفتر کار و اینترنت رایگان، دل خوش!

جز دورویی و ریا، سکه نیندوخته‌اند
کودکانند و به سنگینی قلک، دلخوش
 

خلاصه اگر تیم مقابل بر سر کار بود برای هر رویدادی کفن می پوشیدیم و سه روز عزای عمومی اعلام می کردیم! ولی امروز شأن پیامبر اکرم و امت مکرمش را در یک جشن زیر پا گذاشته می شود ولی به اینکه متولیان امر از خودمانند دل خوش!
خلاصه ...

باد حیثیت این مزرعه را با خود برد
ما کماکان به همان چند مترسک دلخوش

و بالاخره تاریخ خواهد نوشت که به نام انقلاب چه بر سر انقلاب آوردیم و روزی خواهد رسید که خدای نکرده در محضر #شهدا_شرمنده باشیم و آن روز دیگر نمی شود با چفیه و انگشتر، قیافه حق به جانب بگیریم و بگوییم:

هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha