شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
بدره

حوزه/ امام جمعه بدره با بیان اینکه توزیع عادلانه اعتبارات جلوی مهاجرت جوانان بدره را می‌گیرد، گفت: اگر اعتبارات توزیع عادلانه داشت و همانگونه که به استان‌های مرکزی رسیده می‌شود به مناطق مرزی هم رسیدگی می‌شد، وضعیت جوانان شهرها و استان‌های مرزی اینگونه نبود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام محسن دانیاری، امام جمعه شهرستان بدره در ایلام بیان کرد: سفارش قرآن کریم به مردم این است که امانت را به اهلش بسپارند. مردم ایران اسلامی در انتخابات براساس معیارهای تعیین شده این بار امانت حکومت و کارگزاری را به دوش مسئولین می‌گذارند و در مقابل مسئولین نیز موظف هستند عدالت را رعایت کنند.

وی افزود: در کشور عدالت در توزیع اعتبارات نمی‌بینیم و بیشتر قدرت چانه زنی است. هر شهر و استانی نمایندگان قویتر و بیشتری داشته باشد این اعتبارات را بیشتر جذب می‌کنند.

حجت الاسلام دانیاری با بیان اینکه در استان‌های ایلام و کرمانشاه و مناطق مرزی ما آن پیشرفتی که در مرکز کشور بوده نداریم و بیشتر استان‌های مرکزی نسبت به استان‌های مرزی برخوردارتر هستند، اظهار داشت: جوانان شهرستان بدره غالباً بعد از مدتی که خدمت سربازی خود را به پایان می‌رسانند اگر در کار دولتی استخدام شوند در شهر می‌ماند و اگر غیر از این باشد باید به شهرهای مرکزی مهاجرت کنند و برخی نیز به خارج از کشور می‌روند.

امام جمعه بدره گفت: اگر اعتبارات توزیع عادلانه داشت و همانگونه که به استان‌های مرکزی رسیده می‌شود به مناطق مرزی هم رسیدگی می‌شد، وضعیت جوانان شهرها و استان‌های مرزی اینگونه نبود.

وی خاطرنشان کرد: اعتباراتی که برای کل شهرستان بدره در نظر گرفته شده است، به اندازه یک هزارم شهرهای مرکزی نیست. در این شهرستان ۵۰ جوان پیدا نمی‌کنید چرا که همه به دلیل بیکاری و نبود شغل مهاجرت کرده اند.

حجت الاسلام دانیاری ابراز کرد: سد بزرگ سیمره در شهرستان بدره قرار دارد و فاصله آب تا زمین‌های کشاورزی حدود ۵ کیلومتر است. زمین‌های کشاورزی مردم منطقه سال‌ها دیم مانده، چون آب به زمین‌ها نرسیده است تا زمین دیم به آبی تبدیل شود. اگر زمین‌های دیم به زمین آبی شود مهاجرت‌ها معکوس می‌شود. این موضع را بارها در خطبه‌های نماز جمعه از استاندار مطالبه کرده ام و آنها می‌گویند اینجا بودجه ملی می‌خواهد. پرسیدم چقدر بودجه لازم است؟ گفتند نهایت ۳۵۰ میلیارد تومان برای هزینه ایستگاه پمپاژ آب لازم است. این در حالی است که کل اعتبار یک ساله شهرستان بدره سال گذشته ۷۳ میلیارد تومان و امسال ۱۱۱ میلیارد تومان است.

امام جمعه بدره گفت: ما از مسئولان کشوری گله‌مند هستیم. این مسئولین جواب آیه «وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ أمر منه تعالی بالحکم بالعدل بین الناس» را چه می‌خواهند بدهند؟

وی در ادامه اظهار کرد: شهرستان بدره از اعتبارات اربعینی خیلی کم بهره است و آن چیزی که هزینه می‌شود با مناطق دیگر قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام دانیاری افزود: این اعتبارات فقط مسیرهای اصلی را که از کرمانشاه به حمیل و از حمیل به سرابله و ایلام درنظر می‌گیرند. مسیرهای منتهی به شهر بدره، دره شهر و خرمشهر از مسیر بدره رد می‌شوند. بسیاری از شهرهای مرکزی هم مسیر بدره را به دلیل نزدیکی انتخاب می‌کنند.

امام جمعه بدره با بیان اینکه مناطق مرزی مورد بی‌مهری مسئولین از گذشته تاکنون قرار گرفته بیان کرد: استان‌های مرزی در دوران جنگ تحمیلی هشت سال سپر بودند و زیرساخت‌های آنان بر اثر بمباران کاملا نابود شد. انتظار داشتیم جبران شود، اما این امر میسر نشد.

وی با اشاره به سومین سفر شهید رئیسی به استان ایلام گفت: در آن زمان به دلیل کم کاری‌های مسئولین پروژه چشمگیری در حد افتتاح به دست رئیس جمهور وجود نداشت. طی سه سال اخیر که عهده‌دار امام جمعه شهرستان بدره شده‌ام پروژه چشمگیری در حد یک شهرستان افتتاح نشده است. این کم کاری‌ها ادامه دارد که امیدواریم مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha