شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
السيد صدر الدين القبانجي

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با تأکید بر اینکه زبان گفت‌وگو با صهیونست‌ها جواب نمی‌دهد، و آنها تنها زبان زور را می‌فهمند، اظهار داشت: دست اسرائیل را در کل منطقه قطع می‌کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، امام جمعه نجف اشرف، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی در خطبه نماز جمعه دیروز ۶ مهر که در حسینیه اعظم فاطمیه نجف ایراد کرد، گفت: رویداد داغ امروز، تجاوز وحشیانه اسرائیل به لبنان است که صدها شهید و ده‌ها هزار آواره و ده‌ها هزار زخمی به جا گذاشته است.

وی در ادامه پرسید: مسئولیت ما در قبال این تجاوز آشکار بر اساس بیان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) که فرمودند: «هر کس به امور مسلمانان اهمیت ندهد مسلمان نیست» چیست؟

او در پاسخ به این سؤال گفت: مسئولیت نخست ما این است که امداد رسانی کنیم، همانطور که در بیانیه فوق العاده آیت الله سیستانی - که خداوند عمر شریف ایشان را طولانی کند - آمده است که به امداد رسانی به مردم لبنان اشاره کردند و دولت و نهادهای مردمی عراق نیز به آن پاسخ دادند.

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: دومین چیز، یاری کردن آنها بر ضد دشمن است چرا که زبان گفت‌وگو با صهیونست‌ها جواب نمی‌دهد، و آنها تنها زبان زور را می‌فهمند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه سازمان ملل، دروغی خنده‌آور برای جهانیان است و مقاومت، حق مشروع است و به همه آنها که در این عرصه در لبنان و یمن و جاهای دیگر تلاش می‌کنند درود می‌فرستیم، تصریح کرد: ما دست اسرائیل را در کل منطقه کوتاه می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خطبه دینی خود نیز به روایتی از امام صادق (علیه السلام) اشاره کرد که می‌فرمایند: اگر بنده‌ای خالصانه توبه کند، خداوند او را دوست می‌دارد و گناه او را در دنیا و آخرت می‌پوشاند. پس از آن راوی می‌پرسد: چگونه گناه او را می‌پوشاند؟ امام صادق (علیه السلام) در جواب می‌فرمایند: خداوند دو فرشته‌ای را که مأمور ثبت اعمال او هستند به فراموشی می‌اندازد و به اعضای بدنش الهام می‌کند گناهان او را بپوشانند و به مناطق مختلف زمین نیز الهام می‌کند گناهانی را که در آن جاها انجام داده پنهان کنند، پس به هنگام ملاقات با خداوند، چیزی بر ضد او مبنی بر انجام گناه شهادت نمی‌دهد.

وی افزود: طبق آنچه در روایات فریقین شیعه و سنی آمده، این در صورتی است که بنده توبه کند و عمل صالح انجام دهد و سپس به ولایت اهل بیت (علیهم السلام) هدایت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha