شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
اجلاسیه

اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگیان با عنوان"از سنگر دانایی تا مشق شهادت"در سالن پوریای ولی شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، در راستای کنگره دو هزار شهید گلگون کفن کهگیلویه وبویراحمد اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگیان با عنوان «از سنگر دانایی تا مشق شهادت» پیش از ظهر امروز شنبه هفتم مهرماه در سالن پوریای ولی در شهر یاسوج برگزار شد.

یداله رحمانی استاندار جدید کهگیلویه وبویراحمد در اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد با درود بر ارواح طیبه شهدا و امام راحل گفت: دانش آموزان نقش انبیا و مدیران و آینده‌سازان کشور را دارند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان و معلمان در دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای داشتند گفت: بیش از ۵۴۵ شهید دانش آموز و بیش از ۲۵ درصد شهدا از دانش آموزان است.

دانش آموزان باید در تعلیم و تربیت و آشنایی با علوم روز در دنیا نقش آفرینی کنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه دانش آموزان آینده سازان انقلاب اسلامی هستند و آنها نقش خود را در دفاع مقدس ایفا کردند و رزمنده و شهید و جانباز دارند اشاره کرد و گفت: باید راه و سیره شهدا را ترویج دهیم و امروز روحیه دانش آموزان باید در تعلیم و تربیت و آشنایی با علوم روز در دنیا بتوانند نقش آفرینی کنند.

با عبور از اختلافات توسعه محقق می‌شود

رحمانی با بیان اینکه کشوری برتر است و می تواند خود را در توسعه، صنعت و بخش‌های مختلف مطرح کند که با نیروی انسانی دارای مهارت بتواند علم کسب کند ادامه داد: دانش آموزان در شروع سال تحصیلی جدید برای مدیریت آینده کشور، مدیریت بخش خصوصی و بخش دولتی خود را مجهز به علم و دانش کنند. برای استان ما زیبنده نیست که بعد از ۴۶ سال بیان شود این استان محروم و در رده آخر توسعه قرار دارد.

رحمانی با اشاره به اینکه مدیران در حوزه اعتبارات هزینه‌ای، رفع مشکلات برای آموزش و پرورش گام بردارند ادامه داد: ما باید شعار اصلی دولت را در استان کهگیلویه و بویراحمد و آموزش و پرورش دنبال کنیم و در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که سبب عبور از بحران های مختلف در ۴۵ سال گذشته شده است، ادامه دهیم.

وی افزود: امروز نقش جمهوری اسلامی در تصمیمات و معادلات پر رنگ است و با کنار گذاشتن اختلاف‌ها می‌توانیم برای رشد و توسعه و آینده کشور و استان گام برداریم.

بر اساس این گزارش؛ اجلاسیه شهدای دانش آموز با هدف آشنایی هرچه بهتر دانش آموزان با رشادت‌ها و دلیری‌های شهدا و همچنین ترویج فرهنگ شهید و شهادت بین آنان در صدر برنامه‌های پیش بینی شده است. در این راستا برگزاری ۱۷ اجلاسیه شهرستانی و استانی، برگزاری جشنواره سرود، توزیع ۲ هزار جهیزیه، تالیف۲۰۰ عنوان کتاب، جمع آوری ۹۵ سوژه از شهدا، برگزاری بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ یادواره شهدا، نصب ۲ هزار تندیش شهید و اجرای ۱۳ هزار عنوان برنامه از مهمترین برنامه‌های کمیته‌ها در کنگره ملی شهدا استان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha