دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ |۲۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 30, 2024
حجت الاسلام عباسپور

حوزه / معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان قزوین گفت:  وقف یکی از مهمترین سنت های دین اسلام است و باید هه مردم جامعه در این مسیر حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام میثم عباسپور امروز در دیدار با کارکنان اداره کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین گفت:در هفته گذشته مناسبت گرامیداشت دفاع مقدس را داشتیم که یاد وخاطره شهدای والا مقام وامام شهیدان را گرامی میداریم.

حجت الاسلام عباسپور خاطرنشان کرد: دفاع مقدس یکی از درخشان ترین صحنه‌های نقش آفرینی ملت مسلمان ایران است و هنوز ناگفته‌های بسیاری دارد که لازم است بیان شود تا نسل‌های آینده با ایثار و فداکاری ملت ایران و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس توانست جوانان و مردم ما را به گونه ای بسازد که نه تنها در دهه اول بلکه در دهه های بعد هم جزو حافظان اصلی انقلاب اسلامی باشند و در راه حفظ انقلاب، دیگران به تبع از آنها نقش آفرین بودند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان قزوین ضمن تبیین موضوع وقف در جامعه پرداخت وعنوان کرد: وقف یکی از مهمترین سنت های دین اسلام است و باید هه مردم جامعه در این مسیر حرکت کنند.

حجت الاسلام عباسپور بیان کرد: با توجه به نقش وقف در زمینه اقتصادی، می توان به این مهم توجه داشت که در سایه وقف بسیاری از مشکلات اجتماعی مرتفع خواهد شد و به سمت عمران و آبادانی پیش رفت که در این راستا لازم است واقفان بخشی از دارایی خویش را در جهت شکوفایی اقتصادی گام بردارند. وی ادامه داد: اگر فرهنگ وقف را به درستی در سطح جامعه ترویج کنیم، بسیاری از مشکلاتی که اکنون در بخشهای مختلف با آنها مواجه هستیم حل می شود.

وی ادامه داد: وقف یک حکم الهی است که قبل از اسلام هم بوده و پیامبر اسلام این حکم الهی را امضا و تکمیل کرده و گسترش و جامعیت بخشیده است و مردم باید بدانند وقف صدقه جاریه است لذا اصحاب رسانه می‌بایست در راستای ترویج وقف گام بردارند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین عنوان کرد: با گسترش فرهنگ وقف در جامعه، بستر مناسبی برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی ایجاد می‌شود و لذا اسلام بر سنت حسنه وقف به عنوان یکی اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه تاکید کرده است.
انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha